Gå til innhold

er redd for barnet i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke kjent noe liv i magen på 2 uker, jeg er 18 uker idag..

er dette normalt?

en ting til: jeg og min kjære hadde samleie igår, etter dette virket det som det kom fram en tydelig hard kul frampå magen.. (som det gikk an å flytte på)

jeg tenker dette kan være barnet, men "det" virker helt dødt!

og jeg som skal til UL om 5 dager..

hvordan skal jeg forholde meg hvis det er noe galt?

kjenner det knyter seg i magen når jeg tenker på det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er bekymret bør du ringe jordmor med en gang slik at hun kan lytte på deg i dag.

Om det er første barnet trenger det ikke være noe galt selv om du ikke kjenner noe i uke 18. Da jeg var gravid første gang kjente jeg liv første gang i ca uke 16 men det var ikke før mange uker senere at jeg kjente det ofte og hver dag. Men, ring jordmor eller legen din!

Skrevet

Du bare ber om en sjekk for å beroliges. Den harde kulen var vel livmora som trakk seg sammen. Helt vanlig. Mener å huske at første gang jeg kjente liv i magen (nr 1), så tok det en god stund før jeg kjente mer. Det er litt tidlig enda. Men med de siste har jeg kjent regelmessig fra minst 18 uker.

Si til jordmora at du trenger beroligelse, det tar 5 minutter.

Skrevet

først: enda man kjenner en del liv, så kjenner man ikke spark og bevegelser fast før etter uke 20 (frem til da kan det gå fra minutter til uker mellom bevegelser)

Siden det ble en kul på magen, så kan jo den lille ha det bra, bare ligge så du ikke kjenner sparkene, så h*n flyttet seg ut mot livmor veggen etter sexen..

Men om du føler deg urolig, for gudsskyld, ring jordmora i dag, si at du ikke har kjent liv på to uker, og at du gjerne vil få komme inn til henne på sjekk! Ikke bare gå og vent, det er ikke bra for deg å gå og uroe deg slik.. Jordmor kan kjenne etter om hun kan kjenne hvordan den lille ligger og lytte etter hjertet, ikke minst, så kan hun prate med deg om det hele, så du kanskje kan få roe ned..

Om det verste har hendt, så må jeg innrømme det vil bli en nok så vanskerlig tid forran deg, men ta ikke sorgen på forskudd..

Ring jordmor og forlang en haste time du :-)

Skrevet

på en annen måte så er jeg en av de som tror at alt er galt heeele tiden..

og jeg har jo bare 5 dager med venting.. hmm..

er forresten annengangs :)

HI.

Skrevet

Kan fortsatt være greit å ringe jordmora :-)

Skrevet

jeg blir veldig glad om du gir en oppdatering når du har sjekket deg. Så kan jeg også slappe av:)

Skrevet

jordmora har dratt hjem for dagen! (følte seg ikke helt vel)

det er eneste jordmora som er på milevis omkrets..

sambo sa jeg skulle vente til ul, da det er jeg som sikkert er hysterisk :P

jordmora kan vel ikke gjøre noe uansett om det er noe ille..

så jeg tenker å bite det sure eple og bare vente!

jeg sier ifra den 13 april hvordan det gikk :)

HI.

Skrevet

bare for å berolige:

i uke 17-18-19 og frem mot uke 20 er det vanlig at barnet snur mye på seg,og at sparkene dermed kan bli svakere eller helt borte for en periode.

den harde kulen du kjennte på magen er livmoren som trekker seg sammen etter en orgasme... dette er helt ufarlig og helt naturlig ;D

dersom du her kjennt "regelmessige" spark i noen uker før det opphørte, kan det hjelpe å ta et glass søt saft eller brus. (evt noe annet med en del sukker) dette KAN i noen tilfeller gjøre at du får et lite spark som bekreftelse på at det er en liten tass der inne ;)

legg deg på sofa med ltt bøy på knerne, slik at barne thar plass til å snu seg så du kan kjenne sparken... så venter du mens du kjenner etter... dette er ikke noe garanti for at barnet sparker, men det kan hjelpe ;)

lykke til =)

Skrevet

takk mansen86! :D

ble roligere med en gang nå;D

da regner jeg med h*n har snudd seg,så ligger med ryggen til,eller noe..

skal prøve med bøyde knær litt senere,når lillejenta mi tar duppen.

takk igjen! :)

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...