Gå til innhold

Middagsglass


rima

Anbefalte innlegg

Hvilke middagsglass bruker dere? ...dere som ikke er så flinke å lage maten selv da :o)

 

Her går det mest i Nestle 6mnd enda. Lillebror brekker seg av bitene i 8mnd glassene. Så jeg forsøker et glass innimellom for å se om det ikke er blitt bedre. Men fortsatt brekker han seg. Har endt med at jeg har tatt fram stavmikseren og moset det sammen. Da gikk det rett ned. Så det må jo være bitene tenker jeg. Brødskive går greit - tror han er innstilt på bit da... Mens middag skal liksom bare være å svelge.

 

Flere som sliter med biter i middagsglassene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror rett og slett at barna er moden for biter på litt forskjellige tidspunkt. Har hørt om de som ikke får i barna noe med biter før de nærmer seg året. Så er vel bare å prøve og prøve helt til det går. Bare litt innimellom da selvfølgelig.

Her går alt ned om det er biter eller ikke. Så føler meg ganske heldig sånn sett. Mens ei venninne har en jevnaldrende som brekker seg bare det er noe som ligner på biter. Der går ikke brødbiter ned heller.

Ang hvilke glass vi bruker, så bruker vi litt 6 mnd og litt 8 mnd og så en del hjemmelaget, som jeg har begynt å stampe i stedet for å bruke stavmikser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe her øver vi på 8 mnd glasset, men 6 mnd glasset er best, nest etter yndlingsmatsmaten som er grønnsakspure(4mnd).

 

Vi gir litt 8 mnd nå hver dag, men må som regel frem med noe annet. Men syntes han er flink, prøver jo så godt han kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ikke middag et tema i det hele tatt.

Han vil ikke ha det for allt i verden!

Er det ikke smaken, så er det konsistensen.

Ingenting går ned. Både brekker seg og snurper munnen igjen.

Så jeg har bare slått meg til ro med det rett og slett.

Når han er klar for det så spiser han nok middag.

Derfor prøver jeg i ny og ne, med litt leverpostei, litt midag og diverse.

 

Men tar det hele med ro og gidder ikke å stresse verken han eller meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...