Gå til innhold

overføre feriedager etter permisjon, går det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Permisjonen min gikk ut i august 2009, lurer da om det er mulig å overføre feriedager til 2010? tok ikke ut noe ferie i 2009.

Har jo ikke krav på å få de feriedagene betalt, men har lyst til å få flere feriedager i år.

Noen som kan hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle du vel søkt om i 2009 i såfall.

I jobben min må vi ha søkt overføring av feriedagene innen starten av desember (eller deromkring) ellers mister vi feriedagene.

Så det tror jeg du er alt for sent ute med. Men du kan jo spørre arbeidsgiver for sikkerhets skyld (men høyst trolig har du fått lønn/permisjonspenger for de feriedagene i stedet, og da går det jo ikke).

Skrevet

Her hvor jeg jobber må overføring av feriedager søkes om før nyttår. I tillegg er det bare mulig å overføre maks 12 feriedager til neste ferieår. Jeg jobber i staten.

Skrevet

Jeg prøvde å søke om det i desember 2009, men hun på regnskap visste ikke om det var lov med tanke på at jeg har vært ute i permisjon. Hun skulle sjekke opp saken, men har glemt det. Prøvde å minne henne på det i januar, men hun er fortsatt usikker.

Så jeg anser søknaden min som fortsatt gyldig. :)

Skrevet

Så da er det mulig å overføre feriedager til neste år etter permisjon tiden?

Skrevet

Det skal i utgangspunktet ikke være noe i veien for det, nei. Jeg overførte noe av ferien min fra 2007 til 2008 det året jeg var i permisjon.

Skrevet

Ja, du skal kunne overføre selv om du er i permisjon.

Du kan også ta ut ferie undervegs permisjonen også strekke permisjonstiden tilsvarende på slutten. (Da hadde du sluppet å overføre ferien til året etter, men det er jo for sent nå.)

Siden du søkte innen fristen skal søknaden anses som fortsatt gyldig, ja. Og arbeidsgiver har vel også en svarfrist, du skal jo ikke måtte vente i det uendelige på en slik avgjørelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...