Gå til innhold

Hvilken alder synes dere Nintendo Ds passer fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer dette veldig til jenta vår på 5 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren vår fikk DS til 5-års dagen. Det er vanskelig å si når man burde innføre slike spill, men det som er helt klart er at det er positive og negative sider. Det er utviklende i den forstand at hun får trening i problemløsning, samtidig som slike spille kan være svært passiviserende. Det kommer veldig an på hvordan vi voksne forholder oss til slike spill. Det er greit å gjøre noen avtaler ift tidsbruk. Min erfaring er at det ikke er noe problem.

Skrevet

Min nevø var 3 da han fikk det og mestret det bra. Min datter var 5 år da hun fikk det og har også mestret det fint (flinkere enn moren)

Mange pedagoger og foreldre vil si at det er passiviserende, at det hindrer barnet i å utvikle seg motorisk bla bla bla. Bruk skjønn så går det så bra.

Skrevet

Min jente var 5 da hun fikk og ene gutten bare 3.

Begge mestret det flott.

Lykke til :)

Skrevet

Gutten vår fikk det også til 5 års dagen. Mange vi kjenner hadde alle allerede hatt det siden de var 4 år .

Jeg syns det er passe alder, men som hun skriver over her er det mange som blir veldig hekta så det er lurt å ha regler for hvor lenge de kan spille osv.

Skrevet

Jeg er pedagog, og tenker som så at det er mange ting som er passiviserende - men at det ikke handler om leken eller barnet - men om foreldrene og hvordan de involverer seg. Spill, tv og dvd kan være lærerikt som fy! Poenget er at det ikke skal være den eneste aktiviteten barnet bedriver! Variasjon er bra!

I tillegg handler det mye om barnets aktivitetsnivå. Er barnet svært aktivt, kan det være godt å sitte stille og spille. Det kan være en fin måte å trene på konsentrasjon.

Skrevet

Minsta var 3 år når hun kjøpte seg, da hadde hun lånt storesøstrenes en liten stund. Det er nok kanskje litt lettere når en har storesøsken sm kan hjelpe.

Skrevet

Jeg er også pedagog. Og synes det av og til kan bli altfor pedagogisk. Jeg er enig i det Jesper Juul sier at med litt skjønn så går det der helt fint. Som du sier så kan det være bra for konsentrasjon og også for finmotorikken.

Jeg tror de fleste foreldre klarer å regulere dette uten at det blir et problem. De fleste vet at slike spill ikke skal på bekostning av det å vokse opp med ulike erfaringer til livet. Noen barn trenger restriksjoner, mens andre barn styrer dette fint selv.

Skrevet

Ja ikke sant. Det finnes svært få sannheter i livet, og verden er ikke svart/hvitt. Takk og lov for det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...