Gå til innhold

Trenger boktips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen gode bokanbefalinger til meg selv. Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags type bøker liker du da?

I påsken leste jeg Drømmehjerte av Cecilia Samartin og Barnepiken av Kathryn Stockett. Likte begge to veldig godt. Ellers, hva med Anna Gavalda si Saman er ein mindre aleine eller Øya av Victoria Hislop.

Av krim har jeg lest en god del av bøkene til Henning Mankell den siste tiden.

Kan godt komme med flere forslag jeg, men lettere om du skrev litt hva du liker.

Skrevet

Skriver her som jeg skriver på andre slike tråder: Shantaram av Gregory David Roberts.

Her kan du lese litt om den:Fra bokomslaget

Røverfortelling, skjebnedrama, gangsterhistorie og kjærlighetsroman - Shantaram har det alt sammen, og er en eksistensiell tour de force av den helt sjeldne sorten. Hovedpersonen og fortelleren Lin, er på rømmen fra en langtidsdom, og søker tilflukt i Bombays slumstrøk, der han oppretter en improvi... Les mer

Røverfortelling, skjebnedrama, gangsterhistorie og kjærlighetsroman - Shantaram har det alt sammen, og er en eksistensiell tour de force av den helt sjeldne sorten. Hovedpersonen og fortelleren Lin, er på rømmen fra en langtidsdom, og søker tilflukt i Bombays slumstrøk, der han oppretter en improvisert praksis som doktor for 25.000 slumbeboere. En takknemlighetsgjeld til byens ubestridte mafiaboss kaster ham siden ut i et nytt liv som Bombay-mafiaens våpenpusher, smugler og falskner, geriljakriger i Afghanistan... Romanen tar utgangspunkt i forfatterens egen historie, og er blant mye annet en lang kjærlighetserklæring til Bombay og India. Men først og fremst handler Shantaram om et liv og en reise helt i randsonen av hva et menneske kan tåle, om frihetens pris, om betingelsene for en ny begynnelse, om kampen mellom det gode og det onde, om kjærlighet - om de store valg i livet.

Ellers er jeg veldig glad i krim, lest masse av Henning Mankel, Unni Lindell, Jo Nesbø og ei dansk forfatterinne som heter Sara Blædel.

Skrevet

Har lest Shantaram (fantastisk!) og alt av Cecilia Samartin. Barnepiken har jeg nå bestilt, så den gleder jeg meg til, takk for tips.

Mankell er les, Øya er lest, Anna Gavalda er lest. Jeg leser alt, og da mener jeg ALT! Samme hvilken sjanger. :)))

Takk for tips!

Skrevet

Om du liker krim, skriver Marry Higgens Clark veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...