Gå til innhold

Bør jeg være glad eller bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år fant jeg ut at jeg har lekkasje i hjertet pågrunn av hjerteklaff feil og autoimmun revmatisk sykdom som heter sjøgrens syndrom. Jeg har vært dårlig og sliten i ca. 4 år nå, så jeg er glad for at legene endlig har funnet ut hva som feiler meg, men på den andre siden er jeg redd siden jeg aldri blir helt frisk.Sjøgrens syndrom blir man ikke kvitt av og hjerteklaffen må byttes med kunstig hjerteklaff når/hvis den slutter å jobbe. Eneste lys med 2010 er vår nydelige datter vi har fått i februar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått nok informasjon om Sjøgrens syndrom? Sånn at du vet hva du kan vente deg og hvordan du kan minske eller forebygge plager? I mangen tilfelden er det jo en fredelig sykdom som det går greit å leve meg.

Jeg syns du skal leve livet nå, var der for din datter og gled deg over henne og sammen med henne. Hjerteklaffer kan skiftes ut og jeg syns du skal prøve å ikke tenke på det. Det er mangen år til du trenger bekymre deg om evt. operasjon.

Kos deg med datteren din og prøv å tenk positivt. Du kunne jo ha fått en mye verre diagnose. Kanskje det også finnes støttegrupper eller andre måter du kan få kontakt med mensker med samme diagnose.

Skrevet

Takk for svaret alvis, jeg vet det finnes verre sykdom og jeg takker Gud for at det ikke er så alvorlig. Jeg ble henvist til Rikshospitalet når det gjelder Sjøgren, jeg får all informasjon da. Jeg tror ikke den er så fredelig siden man "tørker" ut. Jeg vet ikke, vi får se hva de sier, bare jeg får noe for muskel og ledd smerten siden paralgin forte ikke virker mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...