Gå til innhold

Flere med barn som er redd feks støvsugeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille prins på13 mnd er hysterisk redd for stvøsugeren, av alle ting. Skjønner ikke hvorfor egentlig, begynte når han var rundt 9 mnd tror jeg, han er så redd at han gråter så han nesten mister pusten stakars :(

Så det blir ikke mye rent her hjemme ;) Kun når pappa tar han med ut imens !

Tips fra lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 2,5 er redd vaskemaskina. Han tør ikke gå inn på badet før den er slått av. :)

Skrevet

Broren min var kjempe redd for mixmaster lyden når han var liten! Ble litt bedre hvis han fikk sitte på armen, og fikk beskjed om at det ble "bråk" vokste det av seg med årene. En periode begynte han å gråte bare han fikk se mixmasteren i skapet.

Kanskje en forsiktig tilnærming, trøst, og er støvsugeren slik at haun kan få sitte på den når den ikke er i bruk? Kanskje den blir mindre skummel?

Skrevet

Har du prøvd å la han leke med den når den er avslått?

Mini også begynte sånn når han var 9 mnd. grein når jeg startet den.

Eller prøv å la han hjelpe deg at dere holder stanga sammen og gjør det til noe morsomt..

Skrevet

Anonym 22.51

Når den er avslått lar jeg den ligge på stuegulvet og da er han borti og plukker litt på den men med en gang den går på hyler han til han blir blå stakars :( Han klamrer seg fast til meg og det kan ta opp mot en halvtime og roe han :(

Fælt å se at han sliter sånn med dette, hadde vært godt og fått bort litt kattehår etterhvert ;)

Skrevet

Haha ja!

Eller det vil si hadde.

Jeg lot og støvsugeren ligge for å la han bli kjent med den, og noen ganger klarte han jo å trykke på på knappen så den starta litt, har aldri sett noen krabbe så fort. Haha.

Nå er han mer opptatt av at han skal støvsuge når den slås på :)

Skrevet

Åjada. Hysterisk redd støvsugeren, sentrifugen på vaskemaskina, blenderen... det meste som lagde høy lyd.

Nå er hun 21 mnd og det meste har gått seg til. Blenderen bruker vi sjeldent nå som vi ikke trenger mose maten hennes- men hun er litt redd den fortsatt (men igjen, til og med jeg skvetter av den lyden om jeg ikke er forberedt). Støvsugeren ble greit når hun oppdaget at det blåser ut av vifta bak mens den går. Vi gjorde en lek av å "stikke hodet" inn i vinden fra vifta, så håret blåste rundt omkring. Kjempegøy! Og smått om senn glemte hun stadig oftere at den var skummel. Nå skal hun hjelpe til å støvsuge, og er gjerne borti knappene og peller om hun ikke får hjelpe meg. Vaskemaskinskrekken gikk bare plutselig over - omtrent når hun begynte å reise seg og dermed fant det så spennende å trykke på knappene at det ikke var noen hindring med litt bråk lenger.

Foruten lek rundt støvsugeren har vi ikke gjort noen framstøt for å "kurere" henne, det meste har hun nok vokst av seg på egen hånd. Det ble noen tomannsoperasjoner å få støvsugd og laget mat til henne før den tid - men mye kan gjøres etter leggetid, eller man kan sende far og barn ut mens man støvsuger eller andre ting :) Det går jo over, det er vel sjelden man treffer på voksne som hopper opp i fanget ditt når noen skrur på støvsugeren i nærheten :)

Skrevet

Min eldste var hysterisk redd støvsugeren da hun var på alder med din. En av oss måtte ta henne med ut av huset mens den andre støvsugde i en periode. Men det gikk sakte men sikkert over. Nå er støvsugeren hennes beste venn. Kjekkeste hun vet er å støvsuge, kan fint holde på i en time. Hun er tre nå;)

Skrevet

Ja, jenta vår har alltid vore redd for høge/skarpe/uventa lydar. Det begynte som liten baby, då ho kunne begynne å grine om det regna kraftig på vindauget, om nokon naus, osv.

No er ho snart 2 1/2 år og er framleis redd høge lydar. Miksmaster, støvsugar, bilar/motorsyklar, osv. Vaskemaskin og tørketrommel går bra. Ho kan av og til takle miksmasteren, om ho får sitte på armen og klistre seg inntil meg så lenge eg held på. Sist eg støvsugde (ca 2 minutt med sånn liten handstøvsugar) stod ho først på golvet og grein, eg forklarte at eg MÅTTE få vekk litt rusk, og ho klatra då opp i sofaen og sat der og stirra på meg med tårene rennande til eg var ferdig.

Ho er og redd for merkelege ting som små fjær, bomull, støvdottar osv, noko som ikkje er ein god kombinasjon med støvsugarangst.

Her støvsugar vi etter ho har lagt seg om kvelden, eller eventuelt så støvsugar ein av oss voksne, mens den andre er ute og leikar med dei små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...