Gå til innhold

Sjefen: Klønete av deg å bli gravid nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et årsvikariat som går ut 31.juli, og har søkt om å fortsette i denne jobben. Men jeg er også gravid med termin 10.september. Fortalte det endelig til sjefen min i dag. Hun gratulerte meg og var positiv og hyggelig, sa at det ikke var en faktor når de vurderer søknad etc. Imidlertid sa hun midt i samtalen at: Men det er jo veldig klønete av deg å ha blitt gravid nå da!!

Følte meg så utrolig dum og liten da som jeg aldri har følt meg før. Fikk en skikkelig dårlig følelse, og føler at jeg er på gråten bare jeg tenker på det.

Hun sa også at mest sannsynligvis får jeg fortsette der, men likevel har jeg en så forferdelig følelse inni meg nå. Forestiller meg at hun, og kanskje flere som jobber der, ser på meg som et dumt, klønete nek:-(

Uff, måtte bare lufte litt her. Noen som har opplevd lignende? Hvordan "kom dere over det"??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

usj, du burde ikke sagt det før du hadde fått svar på jobben. For du stiller nok dårligere til den da, du får jo ikke jobbet der 1 mnd engang før du skal ut i permisjon.

Men jeg ville konfrontert sjefen og spurt henne om hva hun mente med klønete?!

Skrevet

jeg var på et intervju, og fire dager sener fant jeg ut at jeg var graivd. så da hun ringte meg for å si at jeg hadde fått jobben, måtte jeg fortelle at jeg var gravid. det var ikke noe problem sa hun, og jeg ble kjempeglad!!! men da jeg harr jobbet i tre eller fire dager, ble jeg sykemld og var sykemld ut svangerskapet. DET var flaut det!!!

Skrevet

Må nå si meg litt enig med sjefen din da... selv om det ikke skal telle, vil du vel ikke havne først i køen om det er to som kvalifiserer likt (om du ikke har gjort en kjempejobb nå!). Men på en annen side, det passer aldri å få barn og du får jo tjent opp retten til foreldre penger.

Min sjef sa forresten noe slikt som "ja hadde det vært opp til meg hadde ingen av dere fått barn"... det gikk noen sekunder før han innså hva han hadde sagt, og rodde som en gal :-P Jeg fikk uansett god med tilrettelegging under svangerskapet...

Skrevet

Kjip kommentar da! Hadde følt det ubehagelig selv...men husk på! Arbeidsgiver har ikke lov til å spørre om vi er gravide eller om helsen vår, og vi er ikke pliktige til å oppgi informasjon om dette med mindre vi ønsker det selv med tanke på tilrettelegging e.l. Jeg dreit på draget og oppga at jeg var gravid da jeg søkte etter ny ekstrajobb, og fikk selvfølgelig ingen av jobbene jeg søkte på. Selv om jeg ikke søkte fast ansettelse, var svært godt kvalifisert, og hadde mulighet til å jobbe i 7 måneder til. Så fikk jeg vite på et jobbsøkerkurs at man ikke bør oppgi dette. Tenkte at det ville være kynisk å ikke fortelle det, men pokker ta, man må bare være det når mange arbeidsgivere er kyniske selv!

Skrevet

Det er faktisk litt klønete å bli gravid når man ikke er i fast jobb og har planer om å være med i søknadsprosess. Nei, de har ikke lov å bruke det mot deg offisielt, men hva de "avgjør" når de snakker i korridorene er noe helt annet.

Men regner jo med at det var et uhell, og uhell kan jo faktisk skje. Uansett, det går helt sikkert bra. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...