Gå til innhold

Tisselaken eller overmadrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere andre, tisselaken eller dry overmadrass? Jeg syntes sønnen min på 2 år ble så klam av tisselaken (puster ingenting) og investerte derfor i DryKid overmadrass til sprinkelsengen. Nå som han skal bli storebror skal han få større seng, så da arver babyen seng og madrasser etter han.

Spørsmålet er bare om jeg da skal investere i DryYoung overmadrass til denne større sengen (70*170) eller bare bruke tisselaken? Han skal etterhvert avvennes med bleie, så regner med at det blir en del uhell. Dilemmaet er bare at den overmadrassen er nokså dyr, så jeg må vite om det er verdt det.

Noen med erfaringer ang. dette? Og skal dere bruke tisselaken/overmadrass fra babyen er nyfødt? Hva med ammemadrass, noen som har kjennskap til den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har begge deler, først overmadrass, så tisselaken, så vanlig laken. Vet ikke om det er nødvendig eller ikke, er førstegangs, så her må alt prøves ut etterhvert :)

Skrevet

Jeg syntes også tisselaken ble veldig klamt, og har Dry madrass og overmadrass..

Har kjøpt det samme til nestemann:o)

Kommer til å investere i junior overmadrassen når den tid kommer.

Bruker jo så mye penger på madrasser til oss selv, så syntes det bare skulle mangle at ikke barna også har det greit.

De tilbringer jo mer tid der enn oss:o)

Jeg har ikke brukt ammemadrassen, men har venninner som sverger til den. Men de har hatt litt mer urolige barn enn meg, vet ikke om det har noe å si..

Skrevet

Det har du helt rett i BabyboyB x 2 :-) Det skulle bare mangle. Ville bare vite om det er flere som har erfaring med at tisselaken er klamt, det ble en nokså kostbar seng til storebror og da virket de kronene for overmadrass i tillegg mye for øyeblikket. Men det er framover nå han trenger det som mest, når det blir lekkasjer ifbm bleieslutt.

Hvor gammel er din eldste, evt. har du tenkt noe på når det blir kjøp av større seng? Vår sover fortsatt godt i sprinkelsengen, men tenkte det var greit å venne han til ny seng før babyen kommer, så han ikke føler han må gi fra seg sin pga han. Er spent på hvordan det går.. :-)

Skrevet

Min eldster er bare snart 16 mnd, og har 2 uker til termin, så måtte kjøpe ny sprinkelseng og madrasser og alt til nr. 2, for han er absolutt ikke klar for "storgutt seng" enda..

Men forhåpentligvis så kan en evt nr 3 arve litt.. Hehe!

Du har helt rett i at det koster det hvite ut av øyet med disse kidsa:o)

Men det er jo litt gøy også da..

Gleder meg til den dagen vi skal ut å kjøpe ny seng til eldstemann, selv om han fremdeles er en liten baby i mine øyne.. Hihi!

Lurer på hva som er på det markedet ;o)

Sikkert ikke så dumt å vende han på den store senga i god tid før babyen kommer. Man vet jo aldri hva de reagerer på når det kommer nye familiemdlemmer:o)

Men litt lekkasjer (for de som har slutta med bleier) og sånne ting hører mann jo om støtt og stadig,

Han av min skjønner ihvertfall INGENTING, men han syntes mammas utover navle er hysterisk festlig og holder på å le seg ihjel av den..

Ser for meg at han kommer til å pepre babyen med Duploklosser eller noe sånt fordi han ikke skjønner bedre.. Hehe!

Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring med problemetstillingen din, men ville bare kommentere at du burde begynne en god stund før babyen kommer med å venne storebror til ny seng, og les gjerne om hvordan best gjøre det. jeg har fått beskjed om at store forandringer ikke lønner seg kort tid før nye baby i hus, feks, bytte seng, bleieavvenning, nytt rom osv. Min sønn er bare 20 mnd så han blir "boende" i sprinkelsengen sin frem til babyen som blir født i juni er ferdig med minisengen, dvs 5-7 mnd til. Håper det ordner seg og lykke til!

Skrevet

Jeg hadde dry overmadrass til sprinkelsenga og synes den var genial!! Nå har jeg en tynn overmadrass fra ikea og under den har jeg tisselaken. Da blir han heller ikke klam av tisselakenet. Overmadrassen er også veldig enkel å vaske så da synes det egentlig at det er like bra som dryen :)

Skrevet

BabyboyB x 2; ja, da skjønner jeg godt at dere venter med større seng :-) Det finnes mye fine senger, jeg koste meg veldig med å finne en (ble en bilseng.. he he.. passer bra til han som er helt gaaal etter biler). Vi er nok litt sent ute med å bytte seng, men krysser fingrene for at det går bra med overgangen. Skal vente med å slutte med smokk og bleier til han har blitt vant til det nye familiemedlemmet. Seng nå i første omgang :-)

Blir spennende å se hvordan de reagerer på det å bli storebrødre :-)) Får håpe det går greit, selv om litt sjalusi er umulig å unngå. Er nok lett for at de ikke skjønner noe av hvor små babyene er og tror de kan drive med det samme som dem selv :-)

Skrevet

Jeg sjekket Ikea, men de har kun overmadrasser som passer til deres egne senger (1.60 lange). Vi har kjøpt seng som er 1.70 lang og der har DryYoung en som passer. Men bra tips :-) De har gode madrasser der, vi har selv kjøpt vår "voksenseng" med madrasser fra Ikea og er veldig fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...