Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt "lost" når det kommer til hvorvidt jeg skal "mate" barnet.

Har vokst opp med MME, pupper å pumping.. Helt ærlig, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre fordi jeg ikke skjønner dette helt.

Å gå til jordmor eller helsesøster her i byen, er UAKTUELLT, da jeg føler at jeg bare blir motarbeidet.

Men tilbake til det jeg vill spørre om..

Pumping av melk er vel det samme som å gi pupp? Selv om det er fra flaske mener jeg. Barnet får jo morsmelken, ikke sant? Om jeg velger (av personlige grunner, ikke fordi jeg er lat eller noe sånt) å pumpe å bruke flaske, er dette farlig og gjør meg til en dårlig mor?

Eller er jeg bare HELT ute å kjører mine ville veier nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja hvis du orker og pumpe så er jo det flott..men det er jo mye arbeid...

du må nesten bare prøve deg frem tror jeg...

Skrevet

Så lenge barnet ditt får mat, enten det er erstatning eller morsmelk, så spiller det vel ingen trille hvordan den blir levert :) Du er en god mor når du sørger for at barnet ditt får mat. Punktum.

Skrevet

Synes du er kjæmpe flink og hvertfall ikke lat hvis du vil pumpe deg.. Om du pumper eller gir pupp er jo akkurat det samme.. Babyen får jo i seg de samme gode næringsstoffene for det. de meningene det er om å gi flaske er vel mer rettet mot morsmelkerstatning. Selv om MME er et veldig bra alternativ for de som ikke kan eller vil annet, så mener de jo at morsmelk er det absolutt beste.

bare stå på du.. synes du er flink for jeg har aldri greid den pumpinga..!

Skrevet

Morsmelk er morsmelk, uansett om den kommer rett fra flaska eller har vært pumpet ut:) Det er ganske mange som har gjort det slik dersom barnet har hatt problemer med å ta brystet, eller ett eller annet som har gjort det vanskelig å amme. Det tar kanskje litt mer tid for deg, men hvis det er det som fungere best er jo det det aller viktigste. Og det gjør deg ikke til en dårlig mor, selvfølgelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...