Gå til innhold

vekt på babyene


begla

Anbefalte innlegg

Jeg leser på min "ukesoppdatering" at jeg er i uke 35 og at babyen i snitt veier 1900 gram.

 

Jeg har i dag vært på kontroll for 3. gang pga vekstavvik, avviket ligger nå på -12 % og babyen er estimert til å veie ca 2500 gram nå.

 

Da må jo det som står her på BiM være steingalt!

 

Ellers mener de ikke at avviket gjør noe som helst i og med at storesøster var mindre en gjennomsnittet når hun ble født og frisk som en fisk, men de følger opp uansett når det er vekstavvik sier de....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg leser "ukesoppdateringene" innpå her og sammenlikner med bok som jeg har, så kan forskjellene være på opptil 400 gr fra det som står her og det som står i boken.. Så ikke lett å vite hvilket snitt som stemmer eller som er mest oppdatert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også estimert til 2300g i uke 35, noe som var rundt gj.snittet fikk jeg beskjed om. Jeg tror ikke vektgjennomsnittet inne på BIM er så veldig rett, for jeg synes babyverden sine virker mye mer riktig..

Men ikke veit jeg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er veldig ulikt kvar ein les. her på bim og i den boka ein fekk hos jordmor er det jo stor forskjell. ca 500gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra sykehuset nå, vært på morkake kontroll. De estimerte babyen samtidig, er i uke 33+6. I dag estimerte de at babyen er 2567g, et vekstavik på +18,7% sier papirene. De mente at babyen kom til å legge på seg +1800g frem til terminen. De klarte ikke å påvise noe sukker i urinen så de testet ikke. Men, jeg la merke til at de i dag målte hodeomkretsen (om de målte mer fikk jeg ikke med meg). Mitt første barn var 39cm i hode (med andre ord stort hode), 3470g og 50cm lang. Født en dag over termin. Så hvor nøyaktige disse målingene er det vet jeg nå ikke. Tiden vil vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...