Gå til innhold

Alt ødelagt? To dager for sein start med orgalutran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Scannet i går og den største eggposen var 12 mm. Etter hva jeg har lest burde man begynt på orgalutran da. Verken klinikken eller gynekologen min har opplyst meg om dette og først i dag fikk jeg beskjed fra klinikken om at jeg burde starte med orgalutran i dag. Problemet er jo at jeg ikke får tak i dette før i morgen. Er nå skitredd for å ha ødelagt forsøket og bare sitte igjen med et par egg (hadde 13 eggposer i går, men de fleste var små)...noen som kan berolige meg?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg fikk opplegget på IVF fikk jeg beskjed om å starte med orgalutran på dag 9, og det var ingen som sa noe om hvor store folliklene måtte være. Da var de største 14mm. Hvis du får tak i den i morgen er det jo bare en dag etter i så fall. Jeg tok mine sprøyter på ettermiddagene kl 16, og det syntes Lindenberg var helt supert. Dette går helt fint skal du se:-)

Skrevet

Hvordan går det Lille Egg?

Skrevet

Hei! Var på scanning i går og dessverre var det bare ett egg som var ca 17,5 mm. Resten var fra 14 mm eller mye mindre. Fikk derfor beskjed om å fortsette på 150 i.e. gonal f og orgalutran til mandag før vi foretar en ny scanning. Denne gangen fant vi bare 8 eggposer og slimhinnen var bare 8 mm. Jeg tipper at jeg har kanskje passende 3 eggposer på scanningen på mandag. Har også bekymret meg mye pga sein start med orgalutran og eventuelle for tidlige spontaneggløsninger, som kan ødelegge for resten av forsøket.

Så at du testet negativ i dag på rugedag 12, men ting kan ennå skje...mensmurringer kan være et positivt tegn vet du! :-) Krysser fingrene inderlig for deg og at det kommer en ekstra strek opp i de kommende dagene.

Skrevet

Kanskje derfor jeg også fikk ut bare 3 egg! Gynekologen hadde regnet med at jeg skulle tilbake til scanning en gang til siden jeg hadde mange follikler som enda var ganske små, så både hun og jeg ble ganske overrasket da Lindenberg ville jeg skulle ta eggløsningssprøyta allerede dagen etter(hadde 2 på 16mm, 1 på 15mm, en på 14mm og resten var mindre) Lindenberg sa til en av personalet at det ikke var egg i alle, at det var derfor det ikke ble mer enn 3. Men hvis det bare var noen få som var store nok til å få ut egg, er det jo ikke rart. Jeg hadde vel kanskje bare 3 eller 4 egg som var store nok. Mener han stakk fire ganger. Så da var det sikkert bare de tre største som det var egg i! Får ikke mye opplysninger hvis man ikke spør!

Håper det ordner seg slik at du får tatt ut og satt inn egg! Tror ikke det betyr noe at du tok oragalutranen litt senere. Folliklene dine var jo ganske små enda. Som sagt fikk jeg oppgitt dag jeg skulle starte før jeg startet prosessen. Da er det rart de sier hvilken dag man skal starte med orgalutran før man har vært til scanning og vet størrelsen på folliklene.

Venter spent på morgendagen og ny test!

Masse masse lykke til!!

Skrevet

Jeg velger å fortsatt være litt snurt på CFC for at de ikke informerte meg og gynekologen min om at jeg skulle ta orgalutran da jeg fikk behandlingsforløpet beskrevet på telefon og mail. Ettersom jeg tenker gå for 3 pack, får vi bare se på dette som et eksperiment, right?! Skal forsøke å tenke positive tanker så ikke eggposene krymper i skrekk.

Det første jeg sjekker på nettet i morgen tidlig er nok om du har lagt inn testresultatet ditt! Kjempespennende! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...