Gå til innhold

Servering i familiebursdag! Blir gal :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i alle dager skal jeg servere i en familiebursdag av mat?

Skal ha barnebursdag og familiebursdag, henholdvis lørdag og søndag neste helg. Ettersom barnebursdagen er på lørdag, føler jeg det er litt begrenset ift hva jeg kan lage av avanserte saker til familiebursdagen på søndag. I tillegg må jeg bake kaker til begge bursdagene...

Jeg har lyst til å bare servere pølser med tilbehør som brød, lompe, sprø/stekt løk, rekesalat og potetsalat.. Men, min bedre halvdel synes det blir for simpelt/kjedelig...

Noen som har noen andre gode forslag, eller som kan dele med meg hva dere vanligvis serverer i familiebursdag? Blir helt stressa jeg!

Forslag mottas med stooor TAKK :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bursdagen er for en knott som fyller 3 år!

Skrevet

Og det kommer ca 20-22 gjester!

Skrevet

Vi har servert følgende i bursdager:

Hot-dogs, meksikansk kyllingsuppe med brød til, gryterett, karbonadesmørbrød, tacos, hjemmelaget pizza med diverse forskjellige fyll og salat, smørbrødkake og grillet endel om sommeren.. Ja det er det jeg kommer på.. Vi er ca samme antall gjester som dere.. Syns ikke det er simpelt med hot-dogs.. Er jo barnebursdag ;)...

Skrevet

Alle mine barn har bursdag på sommeren, så vi har alltid grillpølser med div tilbehør. Pølser er HELT ok bursdagsmat, og SÆRLIG med så mange gjester!!

Skrevet

Når min sønn fyllte 1 år så hadde vi middag med besteforeldre og onkler og da lagde jeg Bali kylling gryte. Hadde salat, baguetter og nan brød til. Alle ble fornøyde ink bursdagsbarnet som elsker denne retten. Veldig enkelt og lage på forhond. Bare lag gryten på forhond og så varmer du den opp mens du varmer baguetter og nanbrød.

Skrevet

Hei!

Jeg har bestandig tenkt sånn, at det er tross alt barnebursdag, så derfor har det blitt pølser med lomper/brød til de små og til de voksne har jeg laget feks pastasalat med kylling og rundstykker, eller hjemmelaget pizza med en god salat. Sist laget jeg en gryterett og hadde salat og rundstykker til. Så har det etterpå blitt kake, en jeg har bakt selv og en jeg har fått noen andre til å bake + muffins til de små.

Når jeg har laget gryteretter, så er det ofte toro med en skvett fløte i ;-)

Skrevet

Og koke ris til selvfølgelig;)

Skrevet

vi skal ha barnebursdag til prinsessen på 5 år neste lørdag. vi blir også 20 stk i alderen 5 til 70 år..

jeg kommer til å lage en skinke / ostepai... en mexikansk pai ....en pasta / kyllingsalat med godt brød til... og så kommer vi til å ha en lys kake og en sjokoladekake... dette er etter prinsessens valg.... paiene er allerede laget og ligger i frysen..sammen med godt hjemmebakt brød. og salaten lager jeg på formiddag samme dag...kakene baker jeg fredag... og lager til da..så ikke noe stress. lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg får gå i tenkeboksen....

HI

Skrevet

I barneselskap pleier jeg å servere pølser med brød eller pizza- når barnet er 3 år, og gjestene på samme alder, så er pølser enklest.

Jeg skrev på innvitasjonen også at det serveres pølse med brød, og det tror jeg nok noen syntes var veldig greit, for et barn hadde med seg egne pølser(kyllingpølser) da faren er utenlandsk/muslinsk? og ikke ønsker at sønnen skal spise svinekjøtt. Hadde også bursdagen ganske tidlig på ettermiddagen(etter barnehagen) slik at nok ikke alle hadde spist middag før de kom.

I voksen/familieselskap pleier jeg å smøre på rundstykker i tillegg til kaker. Om det er mange store barn/ungdommer kan det være greit å ha potetgull/ potetskruer/saltstenger ol. pleier å være en slager her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...