Gå til innhold

kan man bare være to dager på barsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sist var jeg fire dager på barsel, og jeg følte jeg trengte det. denne gangen vet jeg jo ikke men hvis jeg finner roen på sykehuset denne gangen vil jeg være der for å bli kjent med nurket før det er hjem til hverdagen.

men jeg leste på mammanett i stad hvor en jm skrev et innlegg om amming og der nevnte hun at førstegangsfødene fikk tre dager og flergangs fikk to dager på barsel på grunn av nedskjæringer i sykehusbudsjettene.....

stemmer dette? blir man hive ut etter to dager??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det varierer fra sykehus til sykehus, men der jeg skal føde er det iallefall to dager på barsel og det tror jeg gjelder både for førstegangs og flergangsfødende. For 2 år siden når jeg fødte der, var det 3 dager for førstegangs og flergangsfødende.

Skrevet

Det stemmer nok i utgangspunktet ja, men det kommer ann på hvilket sykehus du skal føde på?På mange sykehus får du være en dag ekstra om du ønsker det og de har plass nok. :-) Du kan jo evt snakke med jordmor om dette?

Skrevet

Det er forskjellig fra sykehus til sykehus, men på mitt sykehus er det slik. Hadde selv to døgn på barsel med førstemann før jeg ble skrevet ut, til tross for at jeg var veldig blodfattig og sliten. Synes selv at den praksisen er ganske drøy...

Skrevet

Da tror jeg hvertfall jeg kommer til å være veldig stresset, og så og si henge i den røde snoren med alt jeg lurer på. Men hørt rykter om to dager jeg å..

Skrevet

Sykehuset jeg skal på/har vært på sender de ingen hjem hvis de ikke føler seg trygge... Selvfølgelig til en viss grad, eller så hadde det sikkert bodd mange der...he he.

Men må får hjelp til ammingen og de sier at DET skal være på plass før man reiser hjem. Ved min 1 fødsel reiste jeg hjem 3 dagen (fødte sent på kvelden).

Ved fødsel nr 2 reiste jeg hjem etter 1 dag, dvs jeg fødte tidlig på morran og dagen man føder regnes ikke som en dag...(det er dag 0..) Så jeg var der jo 2 dager... :) Mange rare regler, men tror ikke de hiver deg ut hvis du ikke føler deg klar...

Lykke til:)

Skrevet

Jeg skal føde på Ahus og der har de ihvertfall begynt denne praksisen med maks 2 dager. Sist jeg fødte der var det 3 dager. Og så er det visst noe med hvilket tidspunkt man føder på i forhold til når de regner døgnene. Hørte at hvis man føder før kl 15 regnes den dagen som dag 1, og etter kl 15 regnes det først fra dagen etter.

Jeg ønsket meg en ekstra dag sist, men fikk det ikke den gang. Samtidig har jeg hørt fra flere 2. gangsfødende at de ønsker å dra hjem så raskt som mulig. Får håpe det blir sånn for meg denne gangen :-)

Skrevet

Er ikke sikker på hvordan det er i Kristiansand, men jeg håper på en problemfri fødsel så jeg kan komme meg ut derifra så fort som mulig. Kanskje ikke samme dagen, men ihvertfall dagen etterpå.

Vil hjem til mine egne trygge deilige omgivelser fremfor å ligge å gni på sykehuset:o)

Hadde KS forrige gang, og reiste hjem etter 2 dager, fordi det føltes riktig for meg, og jeg vari fin form.

Jeg tror ikke de hiver noen ut fra sykehuset hvis de virkelig ikke føler seg klare for å dra hjem.

Det er jo ganske umenneskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...