Gå til innhold

kan jeg "mase" meg til tidlig UL pga bekymring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde en MA i februar da var jeg 7+1.. nå er jeg gravid igjen og kjempe glad for det, men klarer ikke glede meg på samme måten enda, er redd for en ny abort....

Jeg ønsker sterkt en tidlig UL rundt uke 6-7 for å bare få en bekreftelse på ett bankende hjerte og slik at jeg kan roe meg ned litt,,,,

jeg vet også at det ikke er noen reell grunn for at jeg skal få UL men har noen av dere opplevd at man får tidlig UL gjennopm henvisning fra fastlege, uten å måtte bestille det selv privat....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har opplevd MA, så hadde jeg virkelig prøvd å fått deg en tidlig ultralyd for berolige deg.

Jeg har tatt tidlig ultralyd i uke 7 og 9 pga jeg måtte få bekrefta at alt var bra med den lille. Jeg fikk hos privat gynokologklinikk da.

Nå er jeg 11+1 og skal på ny ultralyd den 19 april. Da er jeg i uke 13.

Lykke til og håper det går bra for deg denne gangen:=))))

Skrevet

jeg hadde en sa i slutten av november, så derfor var jeg hos legen i uke 8 bare for å ta blodprøver og "å få fulgt opp dette" som de sa. Legen spurte meg hvor viktig det var for meg med en tidlig ultralyd og svarte som sant var at jeg kom til å ta en privat ul om jeg ikke fikk henvisning. Fikk henvisning med en gang, ikke masing ikke masse spm. Var første gang jeg taff legen, mulig han ville gjøre et godt inntrykk.

Følte jeg fikk veldig god behandling.

Skrevet

Hadde nylig ma jeg også og er gravid igjen. Fikk ikke og kommer til å koste på meg 2-3 stk for å slippe å gå rundt med ett dødt foster i 5 uker igjen - det vil jeg ikke oppleve en gang til.

Skrevet

Hei!

Jeg bestilte time hos min private gynekolog jeg, da fikk jeg time samme uke! Jeg hadde ikke henvisning, men siden jeg hadde vært hos han før, og han hadde vært litt med i forkanti forhold til prøving o.l så var det ikke no problem. Skal på tidlig UL i morgen :D da er jeg 6+4 eller no sånnt.. Veldig spent!

Skrevet

Jeg ringte jordmoren i dag jeg fordie jeg er så bekymra, og usikker på alt. Og sa at dette gikk utover nattesøvnen, og konsentrasjonen min daglig. I tillegg er dette første gang for meg. Så jeg ble satt opp på en time der de i allefall skulle lytte på hjertelyden om 2 uker, da er jeg ca 7-8uker på vei.

Så ja, du kan "mase" deg til en ul ;)

Skrevet

eg hadde mast hadde eg vært deg:) alltid godt å få det bekreftet.

eg har en datter og fikk tidlig ul da uten å spør. og er gravid nå igjen å fikk tidlig ul pga legen mente det ville være bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...