Gå til innhold

hvor lenge ammet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 7mnd nå, jeg ammer 2-3 ganger om natten enda, men han er ikke så veldig hissig på puppen på dagtid lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sluttet å amme da lillegull var nesten 10 mnd, da var han ikke interessert lenger.

Skrevet

sluttet ved 12mnd, da var han absolutt ikke interessert lenger. Kunne glatt ha sluttet tidligere også da det var veldig pes å få han til å drikke. Aktiv gutt som sporet lett av for å si det slik;)

Husk, ikke la vinninga gå opp i spinninga. Er han ferdig med puppen så er han jo stor nok til det!

Skrevet

Sluttet å amme både storebror og lillebror da de var mellom 7 og 8 mnd.

Skrevet

Jeg ammet til han var ca13mnd. Fra ca 8-9mnd ammet jeg bare morgen og kveld, det å amme på dagen var umulig hvis vi ikke var hjemme og natta sluttet han med nesten av seg selv og da var jeg bare veldig fornøyd med å slippe.

Husk at hvis du slutter å amme nå, så bør han få mme til han er ca1år og du kan begynne å gi vanlig melk.

Skrevet

Sluttet for noen dager siden. Da var hun akkurat 10 mnd. Hun har fått en gang i døgnet de siste ukene, og så var det en dag at hun ikke var interessert. Da tenkte jeg bare at nå er vi ferdige med det:)

Skrevet

Storebror avvente seg selv da han var 11 mnd.

Lillebror ble avvent da han var 15 mnd. Da fikk han pupp til morgen og kvelds. Og jeg var blitt gravid igjen og ville ha en liten puppepause.

Skrevet

Ammet største på natta til hun var 13 mnd(alt for lenge, men vi samsov og det var eneste måten å få hu til å sove på!) Ammet henne på dagtid til hun var 21 mnd, da ville hun ikke ha mer. De siste 2 mnd var det bare bittelitt på morgenen, mest fordi hun var så sur og trøtt, og da hjalp det med litt mammamelk. Var gravid og dårlig sjøl på den tida, så orka ikke sutring!

Minste er bare 10 uker, så henne ammer jeg selvsagt døgnet rundt.

Skrevet

1. frøken ammet jeg til hun var 3,5 mnd. Da hadde hun fått smaken på mme og jeg hadde ikke nok melk til henne

2. frøken ammet jeg kun i 5 uker. Hun reagerte veldig på min melk pga sykdom så vi måtte slutte tvert.

2. knotten vår ammet jeg til han var 18 mnd. Han avvente seg selv til slutt:)

Skrevet

Har ammet i snart 8 mnd, å slutter vel helt når denne mnd er omme:) har begynt å gi mme på flaske på dagtid nå, men ammer før hun skal legge seg og en gang om natten enda.

Holder på å kutte ut kvelds ammingen nå. Jeg gir flaske åsså ammer litt etterpå, i noen minutter:)) så ammer mindre å mindre for vær kveld:)) så om noen dager er det bare natt ammingen som gjenstår:D

Skal bli godt å bli færdig med det!

Skrevet

Ammet til Emilie var 21.5 mnd! :)

Skrevet

1) 8 mnd

2) 4 mnd

3) 4 mnd

Skrevet

Sluttet da gutten var 15 mnd. Da hadde jeg klart å kutte ned til kun amming morgen og kveld. Måtte bare tvangsavvenne da, han ville helst ha pupp både dag og natt, og slippe å spise annen mat:)

Skrevet

Begge mine avvente seg selv da de var rundt 6-7 mnd, og jeg syns igrunn det var helt greit :)

Skrevet

Til han var 21 mnd, de siste to bare før han la seg om kvelden og ved sykdom.

Han er lysebrun (halvt søramerikansk) og ammet lengst mulig da jeg vet om mange med samme bakgrunn som har vært veldig plaget av atopisk eksem. Vet ikke om det er sammenheng, men han har ikke vært plaget med eksem.

Ammet om natten til han var ca 10 mnd.

Skrevet

Ammet jenta mi til hun var litt over 5 måneder. Hun ble ikke like sulten når hun fikk fast føde og dermed virket det som melkeproduksjonen gikk veldig ned, og hun ble liksom ikke mett med bare pupp. Da kutta jeg liksågodt ut ammingen. Hun er jo glad i flaske og mat, så det var ikke noe stort problem. Syns egentlig at det er ganske deilig å ikke amme :)

Skrevet

Lenge:) Mine på 8 mnd. er akkurat som din, og det var de større gutta også. Slutta på dagtid, men fortsatte på natta. Da vi kutta natta fortsatte de bare tidlig morgen, men det har de holdt på med langt forbi 1 år.

Skrevet

1) 4 mnd

2) 4 mnd

3) 6 mnd

4) 2 mnd

6) 17 mnd

Skrevet

Med førstemann ammet jeg til han var 10 måneder. Da hadde han spist om 6 av mine kg og alt.. :( Jeg er bare 161 høy, så det er mye på meg.

Nå er lillejenta 8 måneder og jeg reduserer veldig på amminga. Orker ikke å spises opp mer, sovner jo klokka 18 noen dager...

Skrevet

mine nektet mere da de var 6 og 9 måneder gamle

Skrevet

Amma eldste til 19 mnd. Det blei tomt fordi eg var gravid, kasta opp og gjekk mykje ned i vekt på kort tid. Hadde tenkt å amme litt lenger, men det var jo greitt å bli ferdig før neste baby.

Lille amma eg til 18 mnd. Vi ville begge holde på litt lenger, men pga allergi hos jenta måtte vi slutte.

Skrevet

Førstemann ammen jeg til han var 10 mnd - da ville han ikke mer.

Andremann ammet jeg til hun var 23 mnd - hun måtte avvennes (men det gikk veldig greit da;-))

Skrevet

Måtte dessverre slutte ved 18 mnd pga sykdom.

Skrevet

Da hun var 18mnd spyttet hun ut puppen og lo...

Jeg synes ikke det var så moro i.o.m at spruten stod hver gang... men hun var vel ikke sånn veldig gira den siste mnd. Hadde ammet lenger hvis hun ville.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...