Gå til innhold

Noen her som vet hva det betyr å ha fødepuls?


Gjest Ayreon

Anbefalte innlegg

Gjest Ayreon

Er 37 uker, og var for første gang til modningsakupunktur igår, da akupunktøren sa jeg hadde "fin fødepuls", men regnet med å se meg til neste time....?

Kan dette bety nært forestående? Føler meg så klar, men vet jo at jeg som førstegangsfødende ikke bør forvente noe så lenge før termin...

Noen som kjenner mer til uttrykket "fødepuls" og hva det kan bety?

Så dumt å bli utålmodig allerede nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke hvordan pulsen skal være, men jeg må bare spørre.. har du vært i fredrikstad til jordmor for modningsakupunktur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg var der med forrige mann for ett år siden og jeg syns alle som kommer fra hun har fødepuls.. Blir nesten litt rart. Men jordmor anbefalte meg i dag og ta en tur dit også så da gjør jeg nok det denne gangen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ayreon

Idag forklarte hun meg litt nærmere hva d betydde, og selv om d er "nært forestående", så betyr ikke d hvert øyeblikk.. men at kroppen er moden... noen har også gått i fødsel uten denne "fødepulsen", men at de kan ha hardere og lengre fødsler... hun sa d gjerne kunne ta uker igjen, men at kroppen på en måte var "klar!" - d var energiene (i denne sak: i livmoren) d var snakk om, og forbindelsen mellom disse.. men dette er jo TKM, så ikke enkelt for henne å forklare dette kort og enkelt-- men du kan jo spørre henne selv :) Jeg klarer ikke å gjenfortelle, men har absolutt tiltro til henne... tror bare folk rundt har misforstått denne fødepulsen og er klar for å hive seg inn på sykehuset straks :)

Men kroppen er et fint apparat, som kineserne nok har forstått å diagnosere på helt andre måter enn d vestlig medisin har kommet frem til :)

Jeg fortsetter ihvertfall hos henne...:)

Når har du termin?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 6 mai men skal settes i gang 20 april pga stor baby om ikke det skjer før, så jeg trenger litt modningsakupunktur ja.. Og med mitt forrige barn, for litt over ett år siden, gikk vannet etter 3 besøk hos henne:)) Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ayreon

Så heldig du er da ;) Da vet du ihvertfall når det skjer, og kan slå deg til ro med det, så blir ikke ventetiden så lang :)

Hvor lenge i forveien gikk du hos henne med ditt første da?

Jeg har termin 1. mai, så har en god stund igjen, så må nok bare finne roen med at han bruker den tiden han trenger:) Men litt modningsakupunktur skader jo ikke, om jeg slipper å gå langt over tiden er jeg fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å vite dato, selv om ul terminen er såpass usikker at det kan også skje før.. Det er nok det aller beste for kroppen vil jeg tro.

Forrige gang var jeg hos jordmor en gang i uka 3 ganger. Nå vil jeg nok prøve ett par ganger i uka.

Venter du gutt du også? Jeg venter prins nummer 5:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ayreon

Gutt nummer 5? Det er sjelden da - så herlig! :) Ja, venter gutt jeg også:) Er hos henne 2 ganger i uken jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...