Gå til innhold

Flere som har hatt et uproblematisk svangerskap og som pluselig har fått smerter e.l. nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært helt frisk i svangerskapet og har vært på jobb hver dag. Så etter bare et par uker i tredje trimester har bekkenplagene kommet...... Jeg vet at det er vanlig å bli tung på slutten og bl.a få ryggproblemer, men hva merker dere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, har ikke hatt mye plager i det hele tatt, men denne uken har jeg fått "alt"! Hemorider, utflod, vondt i ryggen, masse kynnere, lekker melk, hormonell som fy (griner hele tiden), tungt for å puste, lite energi, you name it...

 

Snakka med legen og hun fortalte at det gjerne var sånn så fort man runda uke 28. Som turnuslege så blir de alle sykemeldte i uke 28... De mener det er for slitsomt å skulle være lege etter det... (men vi "vanlige" arbeidende må jobbe?? Dobbelmoral sier nå jeg...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja! Hormoner! Jeg hadde noen dager forrige uke hvor jeg ikke tålte noen ting! Jeg klarte ikke å diskutere noe uten å få tårer i øynene.. Kunne jo nesten bare sitte å se på bilder av søte kattepuser, for alt annet ble jeg opprørt av (nyheter, triste filmer ++)... Syns litt synd på mannen min den uka og nå må han ta over alt husarbeidet resten av svangerskapet og..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjent dette. Har innsett at jeg må redusere stillingen min med 50%. Masse kynnere, mye våken om nettene, verking i bekkenet, humørsvingninger mm. Litt nederlag for "alt gikk jo så greit" i 2.trimester. Takk for forklaringene, så kan jeg ha litt bedre samvittighet når jeg trapper ned:) Får heldigvis full forståelse fra omgivelsene både på jobb og hjemme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen plager helt frem til lille jenta snudde seg rette vegen. Nå presser det på i alle kanter og får stadig ubehag i magen pg av kraftige spark og lignende. Men uten om det er det ikke store plagene ennå. Er i uke 33. Det blir vel en grusom fødsel for å ta igjen for det enkle svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...