pytten Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Har arvet et bilsete av typen Maxi Cosi Cabrio. Det er nok ca 6 år gammelt og jeg kan derfor ikke finne noe info om det på nettet. Det eneste som dukker opp når jeg søker er cabriofix, og dette er vel en nyere utgave? Det jeg lurer på er om noen av basene som finnes (easy-fix osv) kan brukes med Cabrio? Ellers tror jeg at jeg satser på å kjøpe nytt sete... det er vel ganske praktisk å bruke base?
T#3 Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Hei pytten:) Har lest alt jeg har kommet over av info om barneseter i dag (baseløse og andre) og forstår det slik at Maxi Cosi Cabrio kan brukes med Ease-fix base. Setet Cabrio er nok litt utdatert, men har tidligere kommet bra ut på tester. Ref. Forbrukerportalen.no. Det har kommet flere meget gode Maxi Cosi seter etter dette, bl.a. Cabriofix som du nevner, og det siste som kom ut er Pebble. Begge kan brukes med og uten base. Har du IsoFix i bilen anbefales vel dette, selv om det skal være like sikkert å feste basen med bilbeltet (DERSOM man monterer riktig!) Er det noe annet du lurer på, bare spør så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan:)
pytten Skrevet 7. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2010 Du har peiling på barneseter skjønner jeg Tusen takk for kjempenyttig svar!
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 hvis du kan se på stolen om det er to sånne "jern"stenger som går på tvers liksom, under stolen, så tror jeg det er disse som avgjør om de passer på basen eller ikke.. husker ikke hvilken årsmodell som ikke passer lenger, men tror du kan risikere at det ikke passer.. evt ta det med til en barneutstyrsbutikk som har basen, og prøv for å være sikker.. med fare for å bli kjeftet på her inne, (jeg er VELDIG for gjenbruk altså, men ikke på bilsikring) så anbefales det å kaste seter som er mer enn 5-6 år maks, pga alderdom. de blir harde og sprø i plasten, selv om de ser like fine ut. men dette må man jo nesten føle på selv, hva man vil. jeg hadde uansett ikke gjort det.. bare i tilfelle du ikke var klar over det:)
Bizzy snart 4små - på overtid! Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Tror nok setet ditt er for gammelt til å passe i en base, da jeg hadde samme setet 2005modell til førstemann og det mangler de to stengene som låser setet i basen. Det er jo også slik at de ikke anbefaler bruk av seter som er over 5 år, da plasten i setet over tid svekkes. Husker ikke om det var trygg trafikk eller noen andre som har gått ut med dette, så kan ikke komme med link akkurat nå. Ville nok gått for et litt nyere sete for sikkerhets skyld!
rødt&blått Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Jeg har forstått det som at plasten KAN svekkes fra de er 5 år og derfor er "best-før"-datoen 10 år! Dette fikk jeg ihvertfall forklart på butikk for barneutstyr i vinter. Vi har et cabrio-sete som ble kjøpt for 4,5 år siden. Skal visstnok ikke være noe problem..
pytten Skrevet 8. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2010 Leste noe om denne best-før anbefalingen og har vel kommet frem til at vi kjøper nytt... Vil jo uansett måtte kjøpe nytt før vi får nestemann, og da kan vi like gjerne gjøre det først som sist Takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå