bullebull&gullegull Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Jeg har fått tilbud om å låne et bilsete av ei venninne. Husker ikke merke men er et godt bilsete, men er ikke base til. Kan være røhmer. Så fant jeg et akta graco logico sete med base på tilbud til 1000 kroner på barnas hus i lilla. Den fornuftige i meg sier at jeg bør låne sete, mens luksusdyret i meg sier at jeg trenger basen... Har egentlig nok annet å bruke pengene på, men det var jo så fint der det sto! Trenger litt hjelp av dere...
Snupp72 Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Eg hadde kjøpt nytt. Har nett gjort det sjølv, eit acta graco til 1000. Fjorårets farge.... Med base. Er mykje lettare når du har base, slepp å feste setet kver gang du skal inn og ut av bilen.
Fiona- Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Hadde kjøpt nytt jeg også! Hvilken barnas hus? Har de flere?
Athene75 Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Vi kjøpte ett maxi cosi sete til førstemann, men uten base....men det var så og si umulig å få festet med selene, så måtte kjøpe base i tillegg. Men dette kan jo kanskje variere fra merke til merke og fra bil til bil også for så vidt hvor vanskelige de er å få festet med selene. Iallefall base er veldig greit å ha...utrolig praktisk
bubben Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 av erfaring vill jeg si kjøp ny med base. basen er lettere å "feilmontere" + at du kommer til å irritere vettet av deg når du står å plages med det dær beltegreiene når det pissregner ute. hadde base til nr 1 å min mann dro på jobb men basen i sin bil, jeg syns det var mye "pes" uten! graco stolen er kjempebra
enlitenpågang Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Vanligvis ville jeg sagt at du burde låne. Jeg er veldig i mot alt kjøpehysteriet rundt babyer. Synes man skal kjøpe brukt og låne det man kan. Jeg mener imidlertid at det blir annerledes når det gjelder bilstoler. Der kommer jo sikkerhet inn i bildet... Jeg anbefaler deg å kjøpe den stolen. Den er ny og ubrukt, da vet du hva du får. Base øker også sikkerheten (også er det veldig praktisk).
bullebull&gullegull Skrevet 8. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2010 ok. Da har dere avgjort for meg ;o) Hvis de fortsatt har det igjen i dag da... De hadde to i går. Et lilla et som jeg har tenkt meg, og et rødt og militærfarget (tror jeg det var). Var på barnas hus i Krokstadelva. Jeg og er egentlig veldig i mot kjøpehysteri enlitenpågang. Jeg har knapt brukt ei krone på bebis fordi jeg har mye klær etter sønnen min, pluss at jeg har fått låne masse av venninner. Vogna blir etter lillegutt. Hun skal ligge i min gamle vugge til guttungen vokser ut av sprinkelsenga. J
bullebull&gullegull Skrevet 8. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2010 hihi postet litt fort der. Men det jeg skulle skrive var at jeg ELSKER gjenbruk. Syns det er så synd at de minste små plaggene kanskje bare blir brukt en eller to ganger før de ikke passer mer. Da syns jeg det er ekstra stas å få se dem på andres barn )
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 8. april 2010 #9 Skrevet 8. april 2010 Jeg er ganske "hysterisk" (i mine øyne bare forferdelig nøye) når det gjelder sikkerhet i bil, og ville kjøpt Graco-stolen med base. Vi har setet deres fra 0-13 kg med base, og i tillegg til at det øker sikkerheten litt så synes jeg det er utrolig kjekt å bare kunne smette stolen på plass i bilen å slippe å styre slikt med beltefesting.
bullebull&gullegull Skrevet 8. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. april 2010 maser litt til jeg da... er det veldig tungt det setet? Sånn knotete å dra med seg liksom? Sist hadde jeg sete som jeg klikket på vogna men det var et sete som fulgte med vogna og det var jeg ikke fornøyd med så vil ikke bruke det denne gangen. Evt kan jeg vel bare sette setet oppi bagen i vogna når jeg skal rundt? åååh alle dilemmaene man står over som gravid altså!
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 8. april 2010 #11 Skrevet 8. april 2010 Jeg synes ikke det er tungt, nå som junior veier 10 kg er det selvfølgelig det, men stolen i seg selv er veldig lett synes jeg. Hvordan det er å sette det i bagen på vogna vet jeg ikke, det har jeg ikke prøvd. Mini er straks 8 mnd gammel og jeg har akkurat sluttet å bære stolen på armen. På butikken passer den fint oppi de fleste handlevognene.
bullebull&gullegull Skrevet 8. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 8. april 2010 Ok ) Og junior har fortsatt god plass oppi der eller? Og hvordan har det vært å bruke det setet med vinterdress og sånn oppi? Fortsatt greit med plass?
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 8. april 2010 #13 Skrevet 8. april 2010 Nå har junior alltid vært en plugg, var 4 kg da han var født og este ut til 9,5 kg på 6 mnd.. Men frem til nå har han hatt god plass! Han er nesten 8 mnd og sitter fin oppi den uten alt for mye klær på. Jeg har aldri brukt mer enn body+strømpebukse og en relativt tynn fleecedress eller strikkaklær på han -han er en veldig varm baby som fort blir klam- selv om vi bor i nord og har hatt rundt -20 i vinter. Har heller hatt teppe over han som jeg har kunnet ta av når det blir varmt i bilen. Så heter det vel også at de skal ikke ha så mye klær på i bilstolen, pga at selene sitter bedre inntil kroppen med kun tynne lag. Jeg har byttet stol nå. Junior er litt brei-skuldra og sitter litt trangt med armene. Men som sagt så er han tung og ikke så alt for lang. Vi har vært veldig fornøyde med den stolen.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 8. april 2010 #14 Skrevet 8. april 2010 Har du planer om flere barn? Da er det kanskje likegreit å hoppe på tilbudet, hvis du har råd til det da 1000 kr er billig
bullebull&gullegull Skrevet 8. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 8. april 2010 hihi da har jeg kjøpt setet :oD Det står så pent i stua nå og venter på ei lita ei som kan ligge oppi der ) Takk for all hjelp dere!
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 8. april 2010 #16 Skrevet 8. april 2010 Ah, herlig. Godt å ha tingene klare og se at det nærmer seg!
bubben Skrevet 8. april 2010 #17 Skrevet 8. april 2010 vi måtte bytte bilsete da junior var 5 mnd, men han var extremt lang da. sønnen til en venninne av meg satt i samme stolen til han var 9 mnd
shari_z Skrevet 8. april 2010 #18 Skrevet 8. april 2010 Jeg er bare på besøk her, men så innlegget og tenkte å fortelle deg at jeg bruker også det bilsete til min datter og har vært superfornøyd. Brukte også Graco til eldste på snart 9 år, og da var ikke vanlig med bilsete, og slett ikke bilsete og base (da var det bag med trekk over). Men lillesøster er nå 17 mnd og sitter fortsatt i sitt Graco 0-13 kg sete. Hun er liten for alderen, ja, med sine 75 cm og 9,5 kg, men såååå praktisk det er! Enda mer praktisk om du har vogna du kan bare klikka setet på. Lykke, lykke til! Høres ut som et godt kjøp! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå