Gå til innhold

6.april BLE en fin dato;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

våknet igår kl halv 7 med en vond kynner, men orket ikke håpe på noe mer siden jeg har blitt lurt så mange ganger i det siste. en time senere kom en ny, og da stod jeg opp. da ble det 8 min mellom hver og jeg sendte mld til mannen om 6.april var en fin dato?

tenkte da som så at jeg skulle klare å levere 2 åringen i barnehagen mellom 2 rier, men da han sto opp like etter og vi gikk på badet var det plutselig nede i 4 min.. så da måtte jeg ringe å få min mann hjem fra jobb.

så i 9 tiden var han kommet, og han mente vi måtte dra så vi leverte den andre gutten vår i barnehagen. mente selv at vi ble sendt hjem siden riene kom med 2 min mellomrom varte de noe uregelmessig, noen bare i et halvt min og noen litt lenger. men fant ut vi kunne jo dra en tur å sjekke om at var noe på gang iallefall.

kom inn med 5-6 cm åpning kl 10.10, trodde ikke jordmor når hun sa det engang. så vi fikk fødestue, og jeg fikk antibiotika (hadde påvist GBS). riene var fortsatt litt stutte så jeg drev å trasket rundt på gulvet der inne. plutselig kvart over 11 kjente jeg første antydning til pressrier. ringte på jordmor som sto å fikk med seg dette på de neste riene. fra halv 12 var det ikke lenger pause mellom riene og jeg fikk ny pressetrang.

ble undersøkt og joda her var det bare å presse på neste rie, full åpning. kl 12.12 var gutten ute, dvs 3 kvarter etter riene startet.

3840 gram og 53 cm.

nå er vi kommet hjem, og koser oss sammen alle 4. storebror er stolt som en hane og koser og kysser på lillebror hele tiden.

drømmefødsel nok en gang, brukte 5 timer på førstemann så var vell klar over at det kunne gå fort denne gangen men hadde aldri forestilt meg noe sånt spes siden riene var så korte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en flott fødsel! Gratulerer så mye! Kos deg masse med begge guttene dine :-)

Skrevet

Gratulerer! :D

Skrevet

For en flott fødsel! Heldige deg! Gratulerer så mye med prinsen! kos dere masse i tiden framover!

Skrevet

Gratulerer så utrolig masse!!

Misunner alle som får gå spontant i fødsel. Kos dere!:)

Skrevet

Gratulerer! Sånne fødehistorier liker jeg! Da er jeg ikke så nervøs lenger! Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...