Gå til innhold

Kontantstøtte og dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at man ikke får kontatstøtte når man bruker hvit dagmamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det stemmer ikke.

Du får det så lenge du ikke har bhg.plass med statstøtte.

Skrevet

Tusen takk for svar! Det var en lettelse :) trodde ikke man mistet det, men var en som sa man gjorde det i dag, så ble liltt i tvil...

Skrevet

Det har dessverre (p.g.a. KS) blitt slik at hvite dagmammaer gjerne tjener 6.000 pr barn hvorav kontantstøtten dekker litt mer enn halvparten.

Hvordan skal det gå når folk som burde ha den aller laveste status, kan komme opp i f.eks. 18 eller 24.000 i MÅNEDEN før skatt?

Riktignok får de ikke feriepenger, men tenk deg at enkelte hvite dagmammaer tjener bortimot 200.000 FØR skatt?

Nei, kutt KS. Vi bør kunne forvente at hvite dagmammaer stiller opp for 2.300 pr måned pr barn. Hva skal de med mer enn 100.000 i årslønn?

Da min oldemors mor var tjenestejente tjente hun ikke mer enn 100 kr året. Så det så.

Skrevet

I alle dager. Det var litt av et svar! Det er en venninne av meg som er i samme situasjon som oss, som skal være dagmamma. Vi skal betale henne 6500 kr i mnd og det er uten bleier og måltider inkl. Jeg valgte å betale henne litt mer, så hun ikke ville ha mer enn datteren som og sønnen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...