Gå til innhold

SUKKER , PROTEIN Å LEUKACYTTER I URINEN ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sukker 3+ , protein 1+ å leucosytter i urina ... Kan noen si meg hva det betyr ??? Legen tok blodprøver av meg men kan dette være svangerskapdiabetes??? fikk lissom ikke noe svar fra legen se...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet du blodtrykket ditt da?

de dyrker vel urinprøven?

hvordan føler du deg ellers?

ikke noe å ta av for før du hører fra legen,han vil sikkert ringe deg om det er noe svangerskapsdiabetes el.l når han vet svaret fra dyrkingen, til da så får du prøve å hvile og slappe av.

urinprøvene kan være forurenset også.sukker og protein er forsåvidt det samme er det ikke? hvite leukacytter er bare tegn på infeksjon eller at kroppen har "kjempet" mot noe, så det har ikke noe å si iforhold til svangerskapsdiabetes fikk jeg fortalt.

Skrevet

leukacytter betyr hvertfall infeksjon av noe slag.

jeg har feks hatt urinveisinfeksjon (uten andre symptomer) flere ganger iøpet av svangerskapet, og da har jeg hatt mye utslag av leukacytter. da får du antibiotika som tar knekken på det:)

har også hatt litt proteiner, men ikke noe farlig uten andre symptomer på sv.diabetes fikk jeg beskjed om! hodepine(over øynene), feber, smerter i øvre del av magen-oppunder brystene, mye vann i kroppen osv

de ringer deg sikkert i morgen hvis det er noe å ta tak i:)

Lykke til!

Skrevet

Glucose ( sukker ) i urinen kan være svangerskapsdiabetes, så mulig du må ta en glucosebelastningstest om de mistenker det for å finne ut av det. Forrige svangerskap hadde jeg fra 1+ til 2+ på glucose hele veien, og var til to glucosebelastningstester som var fine.

Denne gangen har jeg hatt spor eller 1+, og har vært til en glucosebelastningstest som har vært fin.

Protein i urinen kan være svangerskapsforgiftning, men da skal du samtidig ha høyt blodtrykk og evt andre symptomer. Har selv hatt utsalg på protein 2+ uten at blodtrykket var høyt, og nå har det gått tilbake. Det var ikke svangerskapsforgiftning.

Leukocytter i urinen kan tyde på en infeksjon evt kanskje forurensing.

Skrevet

Protein kan være utflod som har kommet med i urinprøven, og det kan være at du spiste egg dagen før urinprøven. Dette er to ting som kan gi utslag på protein i urinen, og da er det ufarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...