Gå til innhold

Gåstol...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er så mange i mot?

Vi fikk en slik av svigers, nå er jeg usikker på om vi bør bruke den eller ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som mener at det er dårlig for utviklingen av ryggen og hoftene og kan gi smerter/problemer senere i livet (av samme grunn som man frarådes å bruke hoppestol og sette barnet i sittende stilling før det klarer å sette seg selv opp.)

Skrevet

Noen som har hatt gode erfaringer med gåstol?

HI

Skrevet

Hva slags gode erfaringer tenker du på da?

Tilfeller der barn har brukt gåstol og ikke fått varige men, eller at barnet lærer å gå tidligere ved bruk av gåstol?

Det beste er å la utviklingen skje naturlig når barnet selv er modent og klar for det.

Skrevet

Både jeg og søstern min satt MYE i sånn hoppehuske når vi var små. Ingen skager, eller smerter her. Jeg er 28... :o)

Skrevet

Den argumentasjonen holder ikke dessverre:) Det er forsket på at det kan forsinke utviklingen, men det er ikke alle det gjelder for... Men for all del, vi bryr oss ikke om forskning...

Skrevet

ALT er farlig for barn som vokser opp nå. ved moderat bruk er det IKKE noe problem!

Skrevet

Når barnet kan holde hode selv, trenger du ikke lenger passe så nøye etter det

Når barnet tydelig bruker musklene å stiver av ryggen sin kan de sitte litt selv

Når de stiver av bena kan de stå litt.

Bruk sunn foruft...

Skrevet

Takk for svar...

Jeg får vel se det ann da.

Skrevet

No fortiden er alt farlig,

Er vell ikke lenge til vi alle må sitte inne med hjem når vi skal se på tv.

Jeg brukte gåstol på min gutt, og han sto kosa seg der.

Og tok ingen skade av det heller.

Kommer til og bruke det på nr 2 og.

Gjør som DU føler er best.

Skrevet

Pappa røykte inne da jeg var liten, og siden jeg ikke tok skade av det så gjør jeg det samme foran mine barn. Drit i forskning, personlig erfaring er gull verdt!

Skrevet

frem til at barnet kan stå inntill et bord selv, så skal det IKKE brukes gåstol pga belastning av hofter og korsrygg. Og gåstoler KAN fremme en lathet hos barnet, og dermed forsinke gangen. Hvorfor streve etter å lære seg å gå, når man kommer lett frem med gåstolen?

Alle fysioterapauter og leger jeg har snakket med (og det er en del pga at sønnen min har en medfødt feil i benene) mener at gåstoler burde forbys.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...