NitaMora Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Skal å ta den der hærsens glukosetesten på mandag! gleder meg ikke noe særlig... noen som vet om man må ha med urinprøve da også? glemte helt å spørre :/
Gjest Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Første gang jeg skulle ha testen ville de ikke ha det, men andre gang ba de om det. Uten å ha gitt meg beskjed på forhånd:) Lurt å ha med sånn i tilfelle:)
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Jepp! Ta med urinprøve. Og så må du huske å faste =( Det er ikke noe gøy, men nødvendig for et nøyaktig resultat... Ingen mat eller drikke fra du står opp...
AneC88 Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Jeg måtte ha med urinprøve.. Kan jo hende det er ulike rutiner på forskjellige sykehus.. Jeg tok glukosebelastningen på Drammen sykehus..
Høygravid guttemage <3 Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Jeg har ikke hørt at man skal ha med urin til den testen, men du kan jo ha med i tilfelle? Det med faste, jeg fikk høre at jeg fikk ikke lov å spise eller drikke noe annet enn vann de siste 12 timene før jeg skulle til testen. så da må du bare regne ut når du sist kan spise da
kakkabette mai10+april12 Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Jeg trengte ikke å ha med urinprøve. Fikk bare beskjed om å ikke spise etter kl. 24. natten før. Hadde time kl. ni om morgenen. Trodde hele greia skulle være mye verre enn det var, så jeg ble "positivt" overraska (til tross for at den siste testen ble 7,7, og grensen for sv.s.diabetes var 7,8... - så det har vært "null" sukkerinntak etterpå - så godt det lar seg gjøre). Var forøvrig på Bærum Sykehus. Lykke til!
Bumblebeee Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Jeg hadde heller ikke med urinprøve de 5 gangene jeg har tatt testen, puh! Som de over sier; husk å faste, og TA MED lesestoff eller strikketøy, det er lange to timer å sitte på harde pinnestoler.
kakkabette mai10+april12 Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 jepp, iPod og Sudoku gjorde tida litt kortere for min del...
Athene75 Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Man må faste fra midnatt. Har tatt denne testen 3 ganger. De første 2 gangene tok jeg det på sykehust, og skulle ikke levere urinprøve. Den siste gangen jeg tok det tok jeg på legekontoret og da måtte jeg ha med urinprøve i tillegg til at jeg måtte ta en ny urinprøve igjen samtidig med den siste blodprøven de tok i testen. Så det er nok noe forskjellige rutiner avhengig av hvor en tar den da sikkert ja
Canari Skrevet 8. april 2010 #10 Skrevet 8. april 2010 Sukkertest var kjempegreit, syntes jeg, drakk to kopper søtt vann og fikk sitte og kose meg og lese ukeblader i to timer - hærlig. Må ikke ha urinprøve for dette. De tar bare blodsykkeret ditt før og etter.
Canari Skrevet 8. april 2010 #11 Skrevet 8. april 2010 Tremger nok bare urinprøve dersom du skal ha en vanig svangerskapskontroll i samme slengen. Det er iallefall ikke nødvendig for glukosebelastningstesten!!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. april 2010 #12 Skrevet 8. april 2010 Jeg tok igår, og hadde ikke med urinprøve.. Ikke spurte de etter det heller..
monique82 Skrevet 8. april 2010 #13 Skrevet 8. april 2010 Nå ser jeg du får mange forskjellige svar her så det er sikkert vanskelig for deg å vite hva du skal gjøre. Anbefaler at du tar med en urinprøve (morgenurin) da de også må sjekke sukker i urinen, om de gjør dette på glukosetest-dagen eller senere vil jeg tro er forskjellig. Men dersom du får beskjed om å ta en urintest etter du har tatt glukose-testen vil nok urinen inneholde sukker pga at du nettopp har drukket så pass mye sukker. Derfor kan det være lurt å ha med slik at du får den mest reelle testen. Det er jo bare å hive den, dersom du ikke skal ha den. Jeg måtte avgi urin etterpå, og da var det jo første gang jeg hadde sukker i urinen nettopp pga testen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå