Gå til innhold

Jeg leste om "fødefjes" her inne,

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og måtte selvsagt spørre min mor om dette forleden...

Jeg: Mamma, har jeg fødefjes?

Mamma: Hva er fødefjes? Det har jeg aldri hørt om.

Jeg: Det er når man er hoven i ansiktet, ser litt plump og ferdig ut, liksom, som om du er helt klar til å føde. Du vet, stor i fjeset.

Pappa (fra lesestolen sin, bak en avis, ikke spurt i det heeeele tatt): Det har du jo forsåvidt hatt jævlig lenge, kjære deg.

Mannen min (og mamma) lo rått over dette, jeg må si at jeg venter litt til med å se det morsomme i dette. Slutt på å føle seg tynn (alt er relativt) 4 dager før termin, ihvertfall!!

*note to self* aldri spørre mamma om ting jeg har lest på dib!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihihi, jeg var skikkelig hoven i ansiktet med første, men så gikk jeg en uke over termin. Fødte 3 uker før termin nå og tror ikke jeg rakk å få fødefjes,hihi.

Skrevet

Alle kommenterte at jeg ikke hadde fødefjes, så jeg trur ganske mange har hørt om det før egentlig :o) hehe

Men det kom siste uka, oh lord! Noe så grusomt..Hehe....

Hoven og spesielt leppene og kinna ble helt ekstreme..

Skrevet

Jeg har sett det et par ganger, mannen min også, uten at han noen gang har hørt om fødefjes. Men vi gjettet at damen, i alle tre tilfeller skulle føde eller i hvert fall starte riene den dagen, og det stemte. De så annerledes ut enn vanlig, en var blank og stram i fjeset, en så ut som om hun holdt på å begynne å gråte (men når hun snakket var hun helt normal), og en hadde bare et litt rart uttrykk i ansiktet. Selv hadde de ikke peiling.

Men jeg er enig i at det ikke er noen vits i å spørre mor om ting man har lært på DiB. Hun sier bare "Det der må være noe amerikansk noe."

Skrevet

Jeg hadde ikke fødefjes. Hadde ikke vann i kroppen heller. Fikk 8 dager før termin da. Det med fødefjes er nok like inviduelt som andre tegn. ;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...