Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Ringte nettopp for å høre etter om når sykepengene mine for mars ville bli utbetalt, men fikk i svar at pengene mine har blitt stoppet pga. at jeg har vært sykemeldt for lenge. Kan de gjøre det uten å gi meg beskjed??? Hun sa at etter 8 uker måtte de få en beskjed fra legen min om hvorfor jeg ikke kunne jobbe (svangerskapsplager), men jeg har jo vært sykemeldt siden oktober. Har vekslet mellom 50%, aktiv og 100%. Noen som har opplevd dette? Jeg må vel få en form for inkallelse eller i det minste en beskjed før de stopper pengene mine vel?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 trenger ikke legge skyld på nav, det er legen din som har skyld i dette. han må jo sette seg inn i regelverket, selv om det er litt kronglete ja, men det er likt for alle......
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Så jeg bør ikke få beskjed når de stopper utbetalingene mine mener du? Å jeg blir litt oppgitt over Nav for det har ikke gått en eneste mnd. hvor pengene mine har blitt utbetalt uten at jeg har ringt minst 10 ganger først.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Nav utbetaler ikke penger i måned etter måned uten at de riktige skjemaene er fylt ut og sendt inn av legen. Det er dessverre en kjent sak at svært mange leger helt åpent sier at de ikke orker alle disse skjemaene, med det resultat at en del pasienter ikke får det de har krav på. Vet om flere tilfeller som går glipp av taxirekvisisjon av den grunn, fordi legen ikke gidder å sette seg inn i regelverket engang. De føler seg vel for fine til å bruke sin dyrebare tid på skjemaer. Får sikkert ikke ekstrabetalt for det engang.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Sjekk det skriftlige vedtaket ditt som du fikk da du fikk sykepenger, der står det temmelig klart at det er vilkår for utbetalingen, som innebærer at arbeidsgiver, lege og nav skal vurdere arbeidsevnen din etter 8 uker og dermed grunnlag for videre utbetaling. Det er ikke ALT som er nav sin skyld! Vi plikter å følge med litt vi som mottar også! Kan ikke bare sitte å få alt i fanget, vøttu...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 vel, jeg har ikke fått en krone etter at jeg ble sykemeldt i januar. nå i april har de enda ikke klart å registrere søknaden engang- som de har fått 3 ganger (!) argh! føler med deg, håpløst system.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Men jeg har jo vært sykemeldt siden OKTOBER!! Har jo fått penger fram til nå, og snakket med de hver mnd. pga rot og tull fra deres side. Da må de da vel kunne gi meg beskjed om dette, og ikke plutselig stoppe pengene mine 6mnd etter uten å si noe. Ringte de rett før påske for å høre når pengene ville komme, og da fikk jeg beskjed om 9.april. Skulle bare dobbelsjekke idag (ja, jeg har lært) Å det er virkelig ingen fare med at Nav har gitt meg noe som helst rett i fanget, akkurat det kan jeg love deg! hi
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Det er nå du skal jekke kopien av sykemeldingen din. Pengene ble sikkert stoppet i påvente av aktivitetskravet/papirene. På sykemeldingen din står der to bokser en med JA, og en med NEI. Hvis datoen for sykemeldingen er skrevet inn i NEI-boksen så har NAV allerede fått beskjed om at du ikke skal delta i aktivitetsplanleggingen og de har gjort en feil. De gjorde samme feilen med meg
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Ble overrasket over at du i det hele tatt kom i kontakt med NAV. Kjenner til flere som har ringt og ringt uten at noen tar tlf. Når de så legger igjen beskjed, blir de sjelden eller aldri ringt opp igjen. Virker som sammenslåingen av de tre etatene har ført til at det verste er blitt rendyrket, og det beste er blitt borte på veien. Folk som burde vært på møter sammen for å legge individuelle planer, blir aldri tilbudt dette. Derimot fungerer NAV som en eneste stor kontrollinstans, og sender ut byråkratiske brev som man må være jurist for å skjønne noe av. Sammenslåingen er en skandale!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 Skjønner hvordan du har det ja. De har rota bort papirene mine også tidligere, så har gått tre mnd. uten penger. Men de var kjappe på å ringe meg den gangen de hadde betalt ut for mye. 3 ubesvarte på 15min og det var før pengene hadde kommet inn på kontoen en gang. hi
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #11 Skrevet 7. april 2010 Det står i NEI boksen ja. Hva gjør jeg da? Skal liksom bli ringt opp idag, men det skjer vel neppe.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #12 Skrevet 7. april 2010 Du må nok fortelle dem at det står i NEI-boksen og at de burde vite at dette utelukker at du skal delta på en aktivitetsplan, og at dette er noe de har fått opplyst i fra første sykemelding. Hvis ikke det går må du ringe legen, få et lite skriv av han der det står at du ikke skal delta på dette. Husk å ta kopi av ALT du leverer på NAV, få vedkommende som tar i mot papirene til å stemple mottat og skrive under med dato og alt...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #13 Skrevet 7. april 2010 Takk for svar og gode råd! De ringer vel neppe opp igjen, så må nok ta opp kampen imorgen. Ha en fin dag hi
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #14 Skrevet 7. april 2010 Ha en fin dag du også. Hilsen Nei-boksen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå