Gå til innhold

Kan en gi DPT+Polio og MMR samme dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en gi DPT+Polio og MMR samme dagen?

Barnet er 7 år, om det har noe betydning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvorfor vil du gjøre det? Er du klar over alle virusene som blir kjørt inn i kroppen på ungen din?

Ta en vaksine, så vent ei uke og ta neste. MMR- vaksinen ber du også om å få delt opp i tre.

Det er lov å bruke hodet.

Skrevet

Hadde det ikke vært for slike hysteriske, som deg, så hadde vi vært ferdige med MMR. Jeg ble skremt met autisme osv. Men ser jo nå i ettertid at dette med autisme bare er tull.

Nå skal han få påfyll av DTP+Polio (en sprøyte), og tenkte å bruke anledningen til å gi han MMR (en sprøyte). Så totalt vil det bli to sprøyter samme dag. Noen som vet om disse to kan gis på likt?

Skrevet

Jeg er Annie 14:07.

Tror du misforsto meg litt. Hvor står det at jeg ikke har gitt mine barn vaksiner? Mine har faktisk fått alle vaksiner de trenger, men poenget mitt er at du ikke trenger å kjøre alle virusene inn i en liten kropp på en gang. Da er det bedre å dele opp vaksinene/dosene slik at kroppen får tid til å ta seg inn etter hver gang. De kan faktisk få bivirkninger som feber, kløe og slike ting.

Selv om det kun er 2 sprøyter, så må du huske på at MMR faktisk er 3 vaksiner, og den kan du også få delt opp i 3.

Så hvis det kun er for å spare deg selv tid så synes jeg faktisk det er noe stort tull. Ta de hver for seg og over tid slik at barnekroppen får "hvilt seg" i mellom.

Skrevet

Ring helsestasjonen/lege og spør du.

Det er nok det greieste.

Skrevet

Merkelig hvordan alle som diskuterer vaksiner uttaler seg som om de har solide kunskaper om emne, men ingen kan svare på et enkelt spm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...