Gå til innhold

Elendig norsk rettskriving på her på forumet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sjokkert over hvor elendig mange er i norsk! Har ikke folk godt på skole i Norge å lært å skrive? Etter språket å dømme er de fleste her hværken utlendinger eller har et annet fremmed mors mål. Det er gjevnt over myyye skrive feil å alt for mange ord delinger.

Kan vi skylle på amme tåka? Tror ikke de...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette ikke er ironisk;

hvordan klarte du å løfte den kjempestore steinen inn i det lille glasshuset ditt?

Gjest sug lut
Skrevet

Æh... her tror jeg ikke jeg skal si et eneste ord.

Gjest amandine
Skrevet

Å hjelp. Å hjelp. Å hjelp gi meg kraft og styrke jeg dåner

Gjest sug lut
Skrevet

Men det strider mot min natur, selvsagt. Så om du ikke umiddelbart trykker på ironi-knappen så det lyser her inne må jeg kanskje si noe og det gidder jeg egentlig ikke.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg synes det er romantisk med dåning.

Skrevet

Trodde vi tilhørte ironigenerasjonen...?

Jeg ville vil neppe kritisert andres skrivekunnskaper hvis jeg selv forvekslet godt med gått og skrev gjevnt når jeg mente jevnt...Men seriøst, det ER folk som skriver nettopp slik, og ting som mors melk og baby klær osv osv...

Gjest sug lut
Skrevet

Puh. Jeg var middelaldrende før ironigenerasjonen ble oppfunnet. Dessuten er man ikke godt vant med at kritikerne selv kan skrive heller her inne.

Et interessant punkt er ellers at de som ord deler i vilden sky på norsk likevel ikke klarer å la være å sammenskrive på engelsk hvor det skal være delt.

Skrevet

Det kan finnes mange årsaker bak disse skrivefeilene, og så lenge jeg klarer å forstå det personen mener legger jeg meg ikke bort i skrivefeil.

Skrevet

Selvsagt kan det være mange årsaker til skrivefeil, dysleksi for eksempel. Men jeg har vanskelig for å tro at en så stor stor andel av DIBs skrivere har det...

Sug lut: hvor har du dette nicket fra? Du skriver ofte ganske kvasse innlegg har jeg lagt merke til. Er du sinna? Har du sugd mye lut?

Men når det er sagt, du skriver også mye morsomt.

Skrevet

Hva med når fagansvarlig bruker studentoppgaver i kompendium i universitetsfag, og grammatikken er så radbrukket at man får spunk? Er det norsk lov vedrørende åndsverk som slår inn da?

Gjest sug lut
Skrevet

Nei, da må du slå selv, og slå hardt. Generell kjølhaling i offentlighet samt latterliggjøring både på studentevaluering og i studentavis pleier være ganske givende.

Skrevet

skrive feil?

gjevnt?

Og ja, jeg er utlending.

Skrevet

For min del vil jeg skylde på løpske fingre og latskap (samt en space-tast som ikke funker). Heldigvis er jeg selv immun og leser som regel det som skulle stå der... Hurra, en ting jeg slipperå irritere meg over, det var jo gledelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...