SagflisiHåret Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Hvis babyen tilbringer 11-12 timer i senga om natta og ikke bæsjer, så er det jo teoretisk sett ikke nødvendig å skifte - ifølge helsesøster og andre. Men jeg synes det blir veldig lenge, og har selv bgynte å bytte tissebleie i 6-tida om morgenen i forbindelse med mating (da fikk hun ny bleie i 8-tida på kvelden). Da bytter jeg i senga. Og bleien er som regel veeeldig tung. Hvordan gjør dere det?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Her sover de 12 timer med samme bleie, bytter bleie rett før legging og ny med en gang de står opp. Når de fikk mat på natta skiftet jeg bleie på dem da, men gidder ikke stå opp for å skifte=)
The Bad Gal Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Så frem til at babyen bare våkner for å spise og døser av ila måltidet og vil sove videre, så vekker ikke jeg henne bare for å bytte bleie(med mindre den er stappfull, eller bæsjebleie) Er den veldig full, så kan du jo ta et kjapt skift, men hold lyset av(om mulig) og ta minst mulig kontakt så ikke barnet våkner skikkelig, da er det størresjans for at han/hun sover videre.
Gjest Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Så lenge det bare er tiss i bleien bruker de den hele natten. De sover 12 og 13 timer hver natt og tisser seg aldri ut. Hvis babyen ikke våkner noe særlig av at du skrifter i 6 tiden er det jo greit å skifte, hvis du synes bleien blir veldig full.
Gjest Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Bytter aldri bleie på natta med mindre det er bæsj eller nattisen er blitt våt pga overfylt bleie. Aldri vært noe problem. Så, jeg ville ikke tatt sjansen på at ungen våknet bare for å bytte en bleie med tiss, nei.
Hikken Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Her har det vært 11-14 timer i senga siden fødsel omtrent, og hun har ikke blitt skifta på mindre hun har bajset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå