Gå til innhold

Ettåring som slår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på om flere har opplevd dette. Ettåringen min har en tendens til å slå andre (også meg og pappan), enten at han veiver med armene eller slår med hen leke. Jeg ser at han ikke gjør det for å være slem, men jeg tror kanskje han blir veldig ivrig og veier med armer og ting eller han ikke forstår at det gjør vondt for andre, eller han synes det er morsomt når vi sier nei eller au. Det er litt frustrerende fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal få slutt på det. Har prøvd å si at han ikke må slå igjen og igjen, men det går ikke inn. Har tenkt jeg burde overse det, men det er ikke lett å sitte i ro og tolerere at man får en spade i hodet igjen og igjen. Noen som har opplevd dette med sine og kan si om det går over av seg selv når de forstår bedre hva jeg sier, eller om dere har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde kjempemye problemer med det, og det endte med at vi var nødt å overdrive reaksjonene våre veldig, sånn at han virkelig så at det gjorde vondt. Dessuten passet vi på at den "skadelidende" fikk mye trøst. Det kom seg fort!

Skrevet

En 1 åring lærer gjennom erfaring, så man må bare si nei bestemt hver gang, og være konsekvent på dette. Evt fjerne barnet fra situasjonen i tillegg til å si nei får å gjøre det helt klart at dette er uakseptabel oppførsel. Så små barn må prøve mange ganger for å forstå at en ting ikke er lov, og da er det viktig at foreldrene er konsekvente og slår ned på det HVER gang.

Er nok ingen god situasjon å være i som forelder. Lykke til, det går nok snart over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...