Gå til innhold

Noen som har tatt årstudium i psykologi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det vanskelig på eksamen osv? Tror dere jeg kan klare å ta eksamen hvis jeg har lest svært lite osv av andre semester, men tar igjen alt på 7 uker ?? Hjelp! :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt 40-gruppe i psykologi og det er jo endel å lese, men dersom du tar deg sammen de siste syv ukene burde det gå greit. Skaff deg et godt overblikk over pensum og pass på at du kan det viktigste fra hvert kapittel. Pugg de viktigste navna fra hvert område og de viktigste empiriske eksemplene, samt pass på å ha et overblikk over de ulike retningene.

Syv uker er ikke så kort tid dersom du bruker de syv ukene godt. Kanskje du kan danne en kollokvie med et par til som føler seg litt på etterskudd, det pleier å hjelpe meg:)

Skrevet

tusen takk..

Jeg har vært mye syk i år, og må også ta opp eksamen fra første semester som jeg føler har lest veldig mye på og kommer til å klare meg bra.. (forhåpentligvis...) Men det er generell psykologi, exphil, metode osv, Jeg gruer meg til..

Men hvis jeg feks lese sammendrag, gjør oppgaver ( tar hvert emne for hver uke..) tar de viktigste tingene fra pensum/lærerplan... Skal dette gå ok mon tro? :)

Skrevet

Generell psykologi er et forholdsvis stort emne, det er også metode egentlig selv om det er færre studiepoeng. Generell psykologi (og psykologiens historie?) er lettere å sette seg inn i, men jobber du iherdig med metode så kan nok det også gå greit. Tror kanskje at syv uker er litt lite på så mange eksamener, men. Det spørs litt hva du sikter på - om det bare er å få en ståkarakter eller å få en god karakter.

Mitt tips er å se på gamle eksamensoppgaver fra flere år tilbake. Er som regel de samme oppgavene som blir byttet på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...