Gå til innhold

Mange som trener her "aktivt" enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 31 og merker jeg sliter med å komme igang etter påsken, sukk... Frem til det har jeg vært flink og trent minimum to ganger i uken, vanligvis tre-fire de siste månedene (men merket det ble med rundt tre de siste ukene før påske..). Jeg trener på Sats, vanligvis 30-40 min kondisjon (med puls på ca 150 som er max anbefalingen for gravide), og 40 min styrkeprogram.

Mange her som trener (hvordan og hva trener dere)? Har dere begynt å kutte ned enda? Noen som kan hjelpe meg litt på vei med motivasjonen, plis? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, jeg trener ennå. Den store hemmeligheten er å ikke stille for høye krav til seg selv. Føler meg flink bare jeg har vært på trening, måler ikke puls lenger, bare gjør en times sykling eller en times styrketrening og klapper meg selv på ryggen.

Merker at formen har blitt mye dårligere siden starten og det er visst slik det skal være. Det er jo ingen tvil om at det var morsommere å trene når man fikk resultater å vise til:) Men vi får holde ut. Tenk så fort vi spretter tilbake i form etter fødselen:)

Møtte ei dame på treninga for noen dager siden som mente at 4 dager etter at hun har født syntes det ikke at hun nettopp hadde vært gravid, fordi hun trente under svangerskapet. Vet ikke helt om jeg tror det blir slik for meg, men håper nå å føle meg bedre etter denne fødselen enn etter forrige gang (uten trening) i hvertfall....

Skrevet

Hei!

Ja, jeg trener som aldri før ;) Men siden jeg får en del kynnere, så må jeg (dessverre) ta en litt pauser underveis. Jeg har trent jevnt 4-6 ganger i uken hele svangerskapet, for det meste saltimer: SatsPulse & SatsPower & Spinning. Hopping & Step kuttet jeg ut etter jul, men ellers så kjører jeg på som før. Tror faktisk jeg har klart å øke muskelmassen ila sv.skapet :) Men det er litt rart egentlig, en høy puls time kan gå så lett som bare det - men en liten trapp kan ta helt pusten fra meg.

Jeg trente tom den dagen jeg fødte forrige svangerskap (10 dager over termin), hadde en kjempegrei fødsel & kom på bena igjen med en gang etterpå. Og jeg er overbevist om at det var mye takket at jeg var i så god form. Så planen er å gjøre det samme denne gangen.

Anbefaler spesielt å gjøre magetrening. Planken er helt genial!! Og kan gjøres helt frem til fødsel & med en gang etterpå.Magen min trakk seg tilbake til normalen med en gang sist

Og tro meg - det er good feeling det ;)

Så stå på med treningen. Husk at litt er bedre enn ingenting, og selv om det kan føles som et ork - så ikke gi deg!!

Hilsen meg med 5 uker igjen

Skrevet

Skulle virkelig ønske jeg kunne. Men sliter sånn med press på blæra, at jeg omtrent tisser på meg bare på å gå de ti minuttene det tar meg å gå til bussholdplassen. Tør ikke tenke på hva jeg måtte gjort hvis jeg skulle syklet eller gått meg en lang tur, blir liksom for dumt å drasse med seg en dorull på tur. Sett en gravid sittende på huk å tisse før, nei? Vel det er nok fordi det da blir ytterst vanskelig å komme seg opp igjen uten at det blir klin.. Så da får det være med korte turer på maks ti minutter hver dag :P

Skrevet

Ja, jeg trener :-)

...men ikke så hyppig og hardt som før. Holder meg til 3 ganger pr. uke med spinning, styrke (gjerne sal-time på Elixia) og yoga for gravide. Nå som snøen er borte, blir det lengre trilleturer med Even(tyret) igjen, og det skal bli godt mer frisk luft. Er 29+2 i dag.

Skrevet

Trener aktivt ENDA? Eh...nei. Ikke kunnet trent aktivt på snart to år pga bekkenløsning. Føler meg som en slappfisk. Nå skal jeg i gang med et opplegg så snart jenta er født da. Eneste jeg klarer er å gå litt rolige turer.....

Skrevet

Startet uke 40 idag og trener fremdeles 3-4 ganger i uken. Ca 1 time og 15 min. Kombinerer kondisjon og styrke. Begynner å bli tungt, men så sinnsykt deilig når en treningsøkt er over :D

Skrevet

Hehe, jeg kunne ikke annet enn å le da jeg leste svaret ditt "Snuppi10". Jeg beskrev det akkurat for ei venninne av meg; "jeg har ingen problemer med å gjennomføre en høypulstime på Sats, men en liten trapp tar faktisk knekken på meg". Forstå det den som kan, er vel kanskje fordi man ikke varmer opp før man går opp trappene? ;-.) Jeg har selv litt under fem uker igjen til termin, og trener 2-3 (stort sett 3) ganger i uken på Sats. Dvs, nå har jeg ikke fått trent på Sats på halvannen uke ettersom vi har vært på påskeferie (har gått turer da), og nå har jeg blitt skikkelig forkjøla så jeg kan bare glemme å trene. Og det gjør noe med humøret altså! Jeg VIL trene igjen, føler meg så mye bedre når jeg gjør det.

Skrevet

Å, det er bra å høre!:) Jeg er skikkelig demotivert og slapp etter å ha kommet helt ut av det i påsken og sikkert lagt på meg litt ekstra også. Men hjelper å lese det dere skriver:) Jeg er også helt enig i det med trappene, haha! Jeg har heller ikke problemer med å stå på elipsemaskinen i 30-40 min med høy puls, men å komme meg opp til meg selv i fjerde etg, eventuelt reise seg opp av sofaen om kvelden er helt utmattende. Skal prøve komme meg ned på Sats i løpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...