Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12 uker, og har allerede lagt på meg 3 kg.. Dette stresser meg litt. Jeg har alltid vært normalt slank, trent gjevnlig og kanskje vært litt over gjennomsnittet opptatt av vekten.. Veit jo at man ikke skal slanke seg når man er gravid, men 3 kg i løpet av 1. trimester.. hallo? er ikke det litt vel mye??

Jeg sliter en del med kvalme, og etter jeg har spist går det bare maks et par timer før den intense kvalmen kommer igjen, og jeg er avhengig av noe å tygge på for å klare å fungere... et knekkebrød, en yoghurt eller noe.. Blir jo helt tullete av å plutselig måtte ha i seg mat til alle tider..

Som sagt, jeg veit jeg er litt vel opptatt av dette, men hvis det er noen med lignende erfaringer her så sette rjeg stor pris på om dere vil dele deres erfaringer :o)

Men, hurra jeg er gravid for første gang, og har vel egentlig lite å klage på.. ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha! Unnskyld at jeg ler - men 3 kilo er ingenting! Du kan bare kose deg og nyte tiden. Jeg la på meg nærmere 10 kilo i 1 trimester (har lagt på meg 5 kg til i 2. og 3. er 34+4 nå). Vi er forskjellige, og noen legger på seg mye i starten, andre renner det på på slutten. Men 3 kilo er absolutt ikke noe å tenke på en gang!

Skrevet

Enig med forrige taler, jeg la på meg 8-9 kg fram til uke 20 og så har det kommet et kilo i mnd etter det. Samme mønster fulgte jeg med de to forrige (da la jeg ikke på meg et gram i 3.tri), og jeg har fått flotte unger - har bare latt kroppen styre appetitt og vektøkning:)

Skrevet

Jeg har foreløpig lagt på meg 6 kilo, og er ferdig med 1.tri på søndag. Jeg er normalt slank og sunn.

Min mor, min bestemor og mine tanter ble fort store.

Jeg er nok litt arvelig belastet, og bekymrer meg ikke :)

Skrevet

Tror jeg la på meg ca fem kilo i 1. termin, og ca like mye i 2. termin. Er nå i uke 30 og er kanskje 11 kg tyngre enn "normalt".

Regner med det skal gå greit. I forrige svangerskap gikk jeg opp litt over 20 kg, alt var borte på 4 mnd etter fødsel. Ikke bekymre deg for vekten, så lenge du lever passelig sunt går det helt sikkert fint:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk skal dere ha. Har roet meg litt siden sist, tenker ikke like masse på det lenger. Det er jo som dere sier, så lenge man spiser normalt og sundt så er det lite å bekymre seg over :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...