labine Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Datteren min har bursdag i morgen og siden det er en på avdelingen som ikke skal ha egg tenkte jeg å bake en uten...det er snakk om småbarnsavdeling... er det noen som har forslag?
Gjest Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Man kan bruke noe som heter eggerstatning som du får på butikken. Da kan du bake alle mulige kaker
Gjest amandine Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Her kommer verdens enkleste og beste sjokoladekake til langpanne: 250 g smeltet smør 1 L kulturmelk 5 dl sukker 1,3 L hvetemel 2 ss natron 3 ss kakaopulver Bland og ha i langpanne, stek v 175 grader i 40 minutter 100 g smør og 1 plate kokesjokolade bitte litt kaffe og melis til passelig(ca 400g) blir god glasur.
labine Skrevet 7. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2010 siden det er snakk om ei kake i året så ser jeg ikke helt vitsen med å kjøpe det når det finnes oppskrifter uten egg...jeg veit han har kake i frysern i barnehagen så jeg MÅ jo ikke bake uten egg men jeg syns nå det er greit å lage noe alle kan spise spesielt når de er så små at de går i barnehagen...
Gjest amandine Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Denne kaken lager vi fremdeles, selv om ingen er allergiske lenger her i huset. Jeg ble aldri god venn med erstatningen, bedre å finne gode oppskrifter uten;)
labine Skrevet 7. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2010 takk denne tror jeg at jeg skal prøve tenker jeg deler opp i to mindre langpanner slik at jeg slipper å sende med hele langpanna i barnehagen (regner med at oppskriften er til til stor langpanne?)
Gjest amandine Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Jepp;) Og svinaktig god for snopesyke voksne hvis den kommer rett fra kjøleskapet. Den er saftig og holder seg godt.
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Du kan gå på detsoteliv.no og søke på kaker uten egg da kommer det opp masse oppskrifter:-) denne kaken er god :-) Sjokoladekake :-) 2 dl sukker 3 dl hvetemel 3 ss kakao 1 ts natron 2 dl vann 6 ss matolje 1 ts vaniljeessens 1 ts eddik (7%) denne har jeg ikke smakt:-) Sjokoladekake 125 g smør 5 dl kefir 300 g sukker 1 ss natron 1,5 ss kakao 400 g hvetemel Lykke til ;-)
Gemini77 Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Verdens beste sjokoladekake: 150 g smeltet smør 8 dl kefir 5 dl sukker 1 ss natron 2 dl nesquick 10 dl mel Bland alt det tørre. Ha i smeltet smør og kefir Glasus: 450 g melis 150 g smeltet smør 6 ss nesquick 4,5 ts vanilkesukker + kaffe/melk til passe konsistens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå