Gå til innhold

blødninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir så irritert. Skulle ut og kjøpe mammaklær i dag, men så har det seg sånn at jeg nå har blødd siden mandag, med moderate smerter i magen. Ringte legekontoret, en der får jeg bare til beskjed at jeg må se det at, for det er ingenting de kan gjøre.

Noen som vet hvordan man kan være sikker på at man har mistet, uten å gå til legen. Har fått beskjed om at jeg kan ta blodprøve og sjekke igjen om noen dager, men jeg orker ikke vente

Hadde så lyst å handle i dag, men nå gidder jeg ikke hvis jeg ikke er gravid likevel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor langt du er på vei, men i og med at du skal kjøpe mammaklær, antar jeg du er et stykke på vei?

Min erfaring er at det lønner seg å ringe jordmor i slike situasjoner, da de som regel er langt mer symåpatiske enn en legesekretær. legesekretæren har helt sikkert medisinsk rett: Det er lite eller ingenting man kan gjøre i begynnelsen av svangerskapet. Men for den vordende mamman er det slitsomt å vente og se...

Jeg har hatt tre svangerskap, alle tre med varierende grad av blødninger - alle tre gikk bra.

Jeg fikk ingen oppfølging i svangerskap 1. I svangerskap 2 konstaterte legen abort (uten å sjekke meg) - jeg har i dag en sjuåring som motbeviser legen... I svangerskap 3 ringte jeg jordmor, som sendte meg videre til gynokolog, da jeg blødde sammenhengende i flere uker.

Skrevet

Legene kan ikke si slikt, jeg hadde ringt tilbake og forlangt en haste UL, og ikke gitt meg før jeg fikk det.

Eller ringt jordmora og forklart at legene ikke gir noe forslag, tilrettelegging eller noe, jordmødrene pleier å ordne opp ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...