Oktoberbaby :-) Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Gutten min på 8 mnd har ålet seg fremover på gulvet i ca en måned. Jeg tenkte at krabbingen sikkert kom etterhvert, men så leste jeg at når barn først har funnet en måte å komme seg fremover på, så lærer de seg gjerne ikke nye måter. Gutten min gulper fortsatt ganske mye, og nå som han åler seg fremover ligger han nærmest og "bader" i gulpet sitt.. I tillegg blir han jo kjempe-skitten når han drar med seg alt rusk og rask på gulvet, som fester seg over hele han. Har dere noen erfaringer å dele? Jeg har kjøpt anti-skli strømpebukse med gummi på knærne, he he, prøver den første dagen i dag, men vet ikke om det har så mye hensikt.
Gjest Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Begge mine ålte seg først (lenge) og begynte å krype etterpå (i min dialekt er krype og krabbe det samme...). Det kommer nok etterhvert, bare gi det litt tid. Snart vil du se at han står på alle fire og vugger som en helt for å komme seg fremover ... det blir litt av et syn ;-)
Gjest sug lut Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Jada, men det kan ta lang tid, han kommer seg jo fram. Yngste her ålte til hun var et år, faktisk, jeg vurderte å montere mopp på henne.
Snuppa! Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Jenta mi ålte seg framover først før hun begynte å krabbe:)
skorpionfruen Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Haha sug lut den var god. Minste mann her har også begynt å åle seg, mopp var en fantastisk ide
mamman til to gutter Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Sønnen min ålte til vi fikk oss ny Getboks;-) Han fant ut at pappesken den kom i var veldig fin å åle seg opp på og da fikk han løftet rompa opp og etter en stund klarte han å skjønne at han kunne ha rompa opp når han skulle fremover uten boksen i nærheten også og da begynte han å krabbe.
Simply Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Sønnen min ålte først i lang tid, så reiste han seg opp og begynte å gå rundt bordet, så begynte han å krabbe.
Gjest Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Jenta mi ålte seg i mange måneder før hun begynte å krabbe. Jeg trodde hun skulle hoppe over krabbestadiet, men det gjorde hun ikke:)
Lady lovely locks Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Det er helt naturlig at barna åler før de krabber. Det er ganske mye styrke, koordinasjon og kontrolert motorik som skal til for å krabbe. Men barna ønsker jo å komme seg fram og da åler de seg i første omgang. I første omgang vil nok barnet være fornøyd med å komme seg frem over, men etterhvert vil motivasjonen være tilstede for å komme seg fortere frem. Ikke stress. Barnet ditt krabber når h*n er klar.
lille sprelle Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 min datter ålte seg frem ca 1 mnd, deretter en mnd omtrent på alle fire og så var det det å gå som gjalt..... (var da 1 år) krabber litt nå innimellom (er nå 2 år), hvis hun skal ha tak i ting osv.
Gjest Skrevet 7. april 2010 #11 Skrevet 7. april 2010 mi ålte seg også framover i lang tid før hun plutselig begynte å krabbe ordentlig. Hun begynte å åle seg framover da hun var 6mnd tror jeg, og det var ikke før hun var rundt 11mnd hun begynte å krabbe.. Så det kommer nok skal du se:)
Mor di! Skrevet 7. april 2010 #12 Skrevet 7. april 2010 Eldstemann ålte seg rundt fram til han var ca 10-11 mnd gammel (begynte da han var 6-7). Da krøp han i 4 mnd før han startet å gå. Yngstemann åler seg også rundt (8 mnd), og håper han snart finner ut han kan krype! :-)
ModerJord venter nr 3! Skrevet 7. april 2010 #13 Skrevet 7. april 2010 Begge mine barn har ålt seg frem lenge. Jeg regnet ikke med de kom til å krabbe, men begge gjorde faktisk det et par uker før de begynte å gå. Det sies at barn skal krabbe, og at det er viktig - men det er andre ting som er viktigere enn det:-) Han klarer seg nok!
Ranveig R Skrevet 7. april 2010 #14 Skrevet 7. april 2010 Eldste ålte seg fram ved 9 mnd, krabba ved 10 mnd og gjekk ved 14 mnd. Lille ålte seg fram ved drøyt 9 mnd, krabba ved 14 mnd og gjekk ved 19 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå