Margarita -- Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Jeg holder på å dø av bekymring, for jeg leser overalt at ibux er veldig skadelig for fosteret i 1 trimester. Før jeg visste jeg var gravid, hadde jeg så sinnsyke menssmerter (trodde jeg), så jeg tok høye doser ibux i flere dager (opptil 800 mg) før jeg dro på legevakta. Forklarte smertene og hva jeg hadde tatt(som ikke hjalp), og de sa jeg var gravid.. Og at smertene var normale i forhold til hvor i svangerskapet jeg var. Fikk aldri noe svar på hvor skadelig det er å ta så mye ibux, men legene virket som de ikke tok det tungt. Ba meg ta kontakt med gynekolog om jeg begynte å blø bare. Er det fler som er/har vært i samme situasjon? Jeg planla virkelig ikke å bli gravid heller, så det er kjipt om jeg har skadet fosteret på noen måte. Nesten så jeg har lyst til å ta abort bare for å slippe å bekymre meg....
På`an igjen? Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Den største faren ved høye doser ibux så vidt jeg vet er svangerskapsavbrudd, dvs abort. Så lenge ikke legene reagerte på det ville jeg tatt det ganske med ro. Mange drikker jo alkohol også tidlig i svangerskapet, nettopp fordi de ikke vet at de er gravide. Så nevn det på kontroll. Men jeg ville nok tatt det ganske med ro. Om du hadde tatt det over flere uker ville jeg nok vært mer urolig.
Margarita -- Skrevet 6. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2010 Takk, det var iallefall litt beroligende å høre... Blir det naturlig abort, er det trist, men værre om det blir født med misdannelser pga meg:(
linselusa86 og februarspire<3 Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Hei! I følge "Felleskatalogen" så er det ingen kontraindikasjoner på at du ikke kan ta Ibux i 1. trimesteret, bare i 3. trimester. Under forsiktighetsregler, står det: "Kan redusere fertilitet hos kvinner og anbefales ikke til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under behandling for infertilitet, bør seponering vurderes". Søkt litt rundt på nett, og fant bl.a denne siden, som kanskje kan roe deg litt ned! http://www.legeforeningen.no/id/113319.0 Satser på at spiren din har det bra, og i og med at legen ikke tok det spesielt tungt, så er det forhåpentligvis ikke noe å bekymre seg for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå