*venter nr. 2* Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Jeg ser på ei kakeoppskrift.. der står det at man skal ha i 120g sjokoladebiter eller sjokoladechips (40-50% kakao) Hva betyr det? har aldri hørt om sjokoladechips jeg.. noen som vet?
meg & to små vampyrer Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Kan det være sånne små sjokoladebiter som man kan kjøpe på pose?
*venter nr. 2* Skrevet 6. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2010 Jeg er litt usikker.. men hvorfor står det 40-50% kakao? Her er linken til kaka.. http://www.cacaoweb.net/sjokoladekaker/langpannekake.html
meg & to små vampyrer Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 noen sånne med kakoinnhold på mellom 40 og 50% mener de vel da. På samme måte som at kokesjokolade har ulikt innhold av kakao,.. Men kan du ikke bare hakke opp sjokolade med det kakaoinnholdet istedet?
Mom2Two Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Det selges slike poser med chocolate chips i matbutikker med godt utvalg. Disse er beregnet på baking. Noen av disse er av bedre kvalitet, og har høyere kakaoinnhold. Tror f. eks den fra Hershey's har det, men ikke den fra Nestlé.
Mom2Two Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 PS. Du kan utmerket godt hakke sjokolade i stedet for, ingen fare. Mange merker som har høyt kakaoinnhold.
*venter nr. 2* Skrevet 6. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2010 takk for svar folkens ¨Står det på pakningene hvor mange % kakao det inneholder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå