blond Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Positivt eller negativt når du sier det om andre? Er det et kompliment for deg om noen kaller deg det?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Det er vel noe en sier til folk som er flinke å lytte og komme med råd - så det ser jeg på som utelukkende positivt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 kommer ann på hvor gode råd denne persjonen gir.. har ei venninne som ser meg som sin "hobbypsykolog", men det pleier å være med et smil og en klem, så ser da det positivt (ser også ut til at hun tar mine råd og meninger)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Å være en hobbypsykolog anser jeg i større grad for å være en funksjon mennesker må fylle i noen situasjoner enn jeg ser på det som et personlighetstrekk. De som benytter ordet om seg selv som om det er noe de "er født til" oppfatter jeg ofte det ganske negativt. Dersom noen sier det til meg ville jeg nok tolket dithen at jeg hadde påtatt meg en litt kjipern rolle igjen. Dersom jeg, mot formodning, skulle brukt et slikt begrep om noen andre, ville det nok sannsynligvis vært sarkastisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå