Gå til innhold

Bruke ferie i permisjonstiden før det har gått 6 uker etter termin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er lov?

En jeg snakket med i Nav mente det var lov, men så snakket jeg med en annen person i Nav og hun sa at det ikke var lov.

Noen som har erfaringer med dette?

 

Om det ikke er lov, er det isåfall 6 uker etter termin, eller 6 uker etter fødsel før ferie kan brukes?

 

Takk for svar:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er ikkje lov å ha ferie i dei vekene som er forbeholdt mor... er vel termindatoen ein går ut frå trur eg. Måtte flytte ei ferieveke sjølv frå mai, så flytta den berre til sommaren eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sier det at de 3 ukene før termin og 6 ukene etter termin er forbeholdt mor. Dvs; ingen jobbing og ingen ferie.

Du kan ta ferie før de 3 ukene før fødsel, eller etter de 6 ukene etter fødsel, og utsette permisjonstiden (dersom du velger siste alternativ).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre ukerna permisjon du har FÔR termin er faktiskt frivillige. Du MÅ ikke ta dem om du ikke önsker det. De 6 ukerna permisjon som är forbehållt mor räknas fra den dagen du har födt ikke termindatoen :) Men så har vi ju "ferie" i nästan ett år så om du ska resa någonstans så tror jag inte det har något och säga om du gör det när du har permisjon eller ferie. Lycka till :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...