Gå til innhold

Hvordan går det, desembersnupper?


Breathless Mahony

Anbefalte innlegg

Merker dere noen symptomer?

Har dere bestilt legetime og når skal dere på første kontroll?

Har dere fortalt noen om graviditeten?

 

Hadde vært gøy å høre hvordan det går dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

jeg har ømme pupper, murringer i livmoren og i går begynte løs mage å melde seg :S Ikke vært noe kvalm enn så lenge (bank i bordet).... :)

 

Har bestilt legetime til tirsdag, men det er bare for spm. Legesekretøsa mente jeg ikke trengte å komme før nærmere 12.uke, men det klarer jeg da ikke å vente til :S

 

Jeg har fortalt mine nærmeste venninner om dette, men ikke noen i familien siden mannen min vil vente :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ømme pupper (nipler), murringer i rygg og magen, noe trøbbel med avføringen. Og konstant sulten :)

Var en del kvalm i forje uke, men har heldigvis roet seg ned.

 

Jeg bestilte legetime i dag, fikk ikke før i uke 11. Men skal til jormor i uke 9 pga at jeg reiser til egypt den uka, så må få litt råd og snakke litt.

Jeg synes også dette er seint, å ikke få vite noenting før denne tid.

Men tida går nok fort.

 

Jeg har fortalt det til nærmeste venninene, og mamma og pappa. Men tenkte jeg skulle fortelle det til resten av familien i ca uke 10-12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke peiling på når man skal til legen osv..dette er jo første gangen.Syns også det er lenge å vente 12 uker. Men er man i fin form så er det vel greit :)

Jeg har mest murring i livmoren, kjenner ikke noe særlig i brystene enda,,,mange som sier de gjør men, det kommer vel. Klarer ikke holde inn magen, er oppblåst så føler liksom at jeg er lenger enn jeg er (6 uker). Håper bare at alt skal gå bra. Venter med å fortelle det på jobben og andre enn aller nærmeste. Men er ikke lett :) Dette er spennende altså!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt skikkelig magesmerter jeg, det er sånne kramper som kommer og går. Er undersøkt 2 ganger for dette allerede, og de mener det er normalt.. Men, jeg er jo VELDIG bekymret siden jeg tok ibux for magesmertene før jeg visste jeg var gravid.... (startet en tråd på det, for jeg er helt fortvilet)..

 

Er også kvalm i perioder, og føler meg SLITEN: Sover dårlig gjør jeg og:) Hehe, dette blir gøy!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i fin form. Har ømme bryster og "mensensmerter" men de har blitt svakere de siste dagene. Har fått legetime 13.4. Får tidlig oppfølging pga en sa og et svangerskap utenfor livmoren tidligere.

 

Har enda ikke merka noe til kvalme (gudsjelov) men sover kanskje i overkant mye. Trøtt som en spade hele tiden :)

 

Har fortalt det til søstera og dattera mi..klarte ikke vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kvalm og vondt i brystvortene. trøtt og gåen men er jo bare i 6 uke...husker ikke hvordan det var sist gang... husker bare jeg var kvalm på kveldene...

 

har ikke fortalt det til noen ennå...sambo vil holde det hemmelig...jeg holder på å sprekke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)

 

Jeg har veldig ømme bryster , oppblåst i magen ( klarer ikke holde den inn ) Hatt noen dager hvor jeg blir litt kvalm men går bra så lenge jeg spiser ofte =) jeg har fått time den 30 april , men skal bestille time privat for å ta ul og sjekke og bekrefte at det er noe der =) så jeg får roet meg ned pga sa i sommer. Så skal på ul i uke 8. Bare jeg får sett at det er en klump der så blir det bra =) Kanskje ett lite hjerte som banker også!

Vi har sagt det til dem fleste rundt oss vi , gjorde det når vi mistet i sommer også. syns det var veldig greit at folk da forstod hvorfor jeg var lei meg osv.. Så har ingen problemer med å fortelle at jeg er gravid =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Symptomer hos meg har vært veldig ømme bryster, oppblåst mage ,voksesmerter og hodepine. Kvalme kjenner jeg ingenting til men det kommer nok sikkert. Jeg skal til gynekolog i 7 uke pågrunn av at jeg har gått på pergokur og må da finne ut om jeg ikke har tvillinger i magen :). I tillegg har vi bestilt oss en time for ultralyd i uke 12 for å sjekke om fosteret har det bra. Jeg har jobb offshore og har derfor bestilt en time hos min vanlige lege i uke 6 for å ikke reise ut. Det dummeste er at jeg må allerede fortelle min sjef nå i uke 6 at han kan ikke regne med meg i videre jobber. Dette skjer nå på fredag og jeg håper det går bra!

Ellers så er jeg kjempeglad og håper det lille embryoet vokser og vokser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Så koselig da:)

 

Jeg har også ømme bryster og murringer. Litt kvalme i dag, men det tror jeg er fordi jeg er veldig sliten og trøtt etter en kort natt og div farting siste dagene. Håper det gir seg. Mulig dette er årsaken til at jeg føler meg veldig stresset nå også...liksom litt panikk over at jeg faktisk skal ha nr 3....(har et eget innlegg om dette i 1 trimester)

 

Ellers gleder jeg meg ikke så mye ennå...litt rart, men jeg klarer liksom ikke tro dette før jeg er kommet litt lengre..er 6 uker+ nå...

 

Blir lange uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5uker idag tror jeg:)

Murringer i nedre del av magen, og korsryggen.. Metallsmak i munnen, kvalm (kastet opp bare 2 dager foreløbig da!), konstant sulten, trøtt og oppblåst..

Så mangler ikke på symptomer ihvertfall!

Tenker å få legetime rundt uke 10(føles altfor lenge til)..

Bare samboeren som vet det foreløbig. Han har litt panikk siden det ikke var planlagt.. Bekymret for hvordan dette skal gå økonomisk b.l.a. Må ha ny bil, og de to yngste må dele rom etterhvert. Det har også vært mye jobb med yngste( kolikk, falsk krupp, mye syk, og sovet natten igjennom bare noen få ganger enda). Så er litt spent på hvordan dette skal gå.

Men JEG gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle sammen!

 

Jeg er sulten, trøtt og har blitt litt "sexylubben" som kjæresten min sier, men bortsett fra dette merker jeg ikke så mye. Har ikke vært kvalm enda, men det kommer kanskje seinere? Jeg er i uke 6, eller 5+6 for å være mer presis :)

 

Er det noen som har begynt å handle enda? Jeg kjøpte nettopp en kjempefin truse. Den så mistenkelig liten ut, men mannen i butikken bekrefta at babyene skal være så små...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

koselig å høre korleis dere har det:)

Eg er ikkje kvalm lengre- matlysta har komt meir tilbake, litt ømme bryst og føle meg veldi oppblåst. skal til fyrste kontroll 06 mai- ville eg skulle kome til kontroll i veke 10. Får ikkje kome til jordmor før i Juli- synst det er veldig lenge til...

 

Har ikkje turt å handla noko enda før eg får bekrefta noke den 06 mai:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har bare fortalt min og samboaren min si familie+ ei venninde. prøva å holde meg til veke 11-12 før resten får vete det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig tråd:) Når man er gravid kan man ikke lese/snakke for mye om det! Jeg er i uke 6 med tredje mann. Har siste dagene blitt mer og mer kvalm, har en del mensverk som kommer og går, strekker mye i ligamentene og brystene blir mer og mer ømme for hver dag. Og magen er på vei. Regner med at det er fordi jeg er tredjegangs.. Vi har ikke fortalt noen annen i familien enn min mamma og søster, mannen min vil vente et par uker til.. Men jeg sprekker jo nesten, og har fortalt flere veninner også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snart 7 uker på vei og har egentlig ingen spesielle symptomer denne gangen slik som med de tre første... Var alvorlig kvalm de tre første månedene med alle tre, men denne gangen kjenner jeg ingen særlig kvalme...kan kjenne en anelse av det hvis jeg blir veldig sulten eller veldig sliten. Håper at dette holder seg, men man vet jo aldri... har også vært en del trøtt, men ikke verre at jeg holder ut til det blir kveld... Har enda ikke fortalt det til noen, selv om jeg holder på å boble over innimellom...Det er kun jeg og min mann som vet det foreløpig. Skal til legen i morgen...og jeg føler vel at det blir endelig bekreftet da, selv om testen var tydelig positiv for litt over en uke siden... SElv om dette er nr 4, så er dette like spennende som første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegn hos meg er: ømme bryster, "menssmerter" og litt kvalme.

 

Har ikke bestilt legetime enda, men satser på å få den mellom uke 8-12 da jeg har lest flere steder at det er da det er vanlig.

 

Har fortalt foreldrene våre, og kommer nok til å fortelle søsknene våre og evt. noen av de nærmeste vennene. Jeg holder jo på å sprekke! Det er nesten ikke annet en baby i hodet mitt om dagen. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanvittig trøtt, har ømme pupper og mensmurringer i korsryggen, men ellers er formen bra :) Bestilte legetime i går, og fikk time 6 mai, da er jeg ca. 9 uker på veg. Har kjempelyst til å fortelle det, men samboeren min vil vente til vi har tatt en tidlig ultralyd for å se at hjertet slår og "alt" er bra... Spørs om det blir en tur på Volvat snart, for jeg holder på å boble over :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...