Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 En kamerat av meg kjenner et par som venter barn, problemet er at bf ruser seg på diverse narkotiske stoffer. Kameraten min sier at hun dama slutta med og bruke dop når hun fant ut at hun var gravid. Vet ikke helt om det stemmer men, i følge kameraten min slutten hun i vertfall da hun fant ut at hun var gravid. Faren til dette barnet har et par ganger slått/bankt dama si, noen ganger, og da har hun fortvila ringt til kameraten min og hentet henne ver gang. Dette har skjedd så vidt jeg vet lenge før hun ble gravid at hun ble banka og slått. Kompisen min har også sagt til henne mange ganger at hun bør komme seg vekk fra han pga vere måten hans, men hun hører ikke og går tilbake til han gang på gang. Jeg ble helt sjokkert selv om jeg ikke kjenner disse folkene, men må si jeg tenker mye på det ufødte barnet på hvordan det vil gå, med tanke på faren ruser seg dagen lang, og tenk om hun dama begynner og ruse seg igjen etter barnet er født? Er gjerne ikke mitt problem, men jeg tenker på barnet..Bør jeg si i fra til barnevernet? Jeg vet hva hun dama heter og hvor de bor. Bf jobber utrolig men sant i en barnehage! Vet ikke hvilken, men det går jo ann og finne ut. Hadde jeg visst at min sønn gikk i en barnehage der en ansatt ruset seg hadde jeg reagert KRAFTIG!!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Hvordan går jeg frem, bare ringer til bv og sier det jeg vet? jeg har som sagt ikke vert vitne til dette selv, bare fått hørt det av kompisen min, teller det? Jeg vil helst vere 100% anonym, kan jeg det? HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Google deg fram til det lokale barnevernet, eller let i telefonkatalogen. Du kan ringe til de for å søke råd, så veileder de deg videre.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Ok, men holder det at jeg ikke har vert vitne til dette selv, kun hørt det fra kameraten min? jeg kjenner verken bf eller hun dama, men vet hele navnet til hu dama, men kun fornavnet til typen hennes.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 "Hadde jeg visst at min sønn gikk i en barnehage der en ansatt ruset seg hadde jeg reagert KRAFTIG!!" Ikke sikkert han ruser seg på jobb da vet du. Men, ja, si fra.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Tja, det er vel noe av det du kan spørre om når du ringer barnevernet. hilsen 21.39
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Bruker du narkotiske stoffer selv du anonym som mener at selv om han ikke ruser seg i arbeidstiden, så er det liksom greit?? Han fyren her tar alt dop han kommer over, jeg vet såpass at viss noen knasker på piller i flere dager, henge stoffet igjen i kroppen leenge før det går ut! Får en sløvere reaksjons evne blant annet! Blir mektig provosert av deg kvinne menneske! HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 22.06 For en merkelig kommentar å komme med. Så om en person ruser seg til hzn blir psykotisk utenom arbeidstid så er det helt ok bare han ikke ruser seg på jobb? Er du tilbakestående??
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Bor dem på et sted som begynner på N? Kjenner igjen dette. Tror jeg har jobbet sammen med denne dama..
bitthen Skrevet 6. april 2010 #15 Skrevet 6. april 2010 Du bør si fra, ja. Selv om du ikke har førstehåndsinfo, så kan du sende en melding. Om meldingen skulle bli henlagt, vil den likevel ligge i mappa til barnet. Dersom det kommer en ny melding med lign. innhold fra melder med mer hold i, så vil meldingen din likevel bidra til å styrke barneverets arbeid ved neste melding. Som regel mottar barneverntjenesten flere meldinger dersom der er snakk om rus/ omsorgssvikt. Selv om en melding i første omgang bli henlagt vil den likevel komme til nytte dersom barnevernet starter undersøkelse på et senere tidspunkt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #16 Skrevet 6. april 2010 Hei Jeg er selv barnevernspedagog student og anmoder deg på det sterkeste å gjøre bv bekjendt med det du vet. Det er mange måter å hjelpe dette barnet på ved å hjelpe foreldrene, og i utredningen vil bv forhåpentlig finne ut av hvordan ståa er. Forøvrig vil jeg bare si at det er flott at du ikke ser bort men tar ansvar. Ansvaret for de minste medborgerene er felles.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #17 Skrevet 6. april 2010 Takk for alle råd, men kan jeg vere 100% anonym? Vill ikke risikere og få folk sendt på meg, eller at noen står på døra mi med et balltre! Folk som er rusmisbrukere henger ofte med torpedoer og andre skumle folk som er ute etter og "ta" meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå