Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Jeg har en stor og innviklet familie. To halvsøsken hos pappa, som han fikk i sitt første ekteskap. Han traff mamma og jeg kom til verden. Pappa døde og mamma giftet seg på nytt og fikk der to barn. Dvs. jeg har to yngre halvsøsken hos mamma og to eldre hos pappa. Mamma har i alle år løyet for meg hvis jeg har stilt henne spørsmål som hun finner vanskelig å svare på. F.eks. spørsmål om hvordan bestefar døde, familie som har blitt holdt skjult for meg etc. Hun unngår også å snakke om min familie hos pappa, jeg tror det er sårt for henne. Nå har turen kommet til lillesøs. Hun har jo forstått at jeg har andre søsken, men når hun spør mamma om hvem xxx (pappa) er, sier mamma at det er min kollega. Når hun spør mamma om mine søsken hos pappa får hun like unvikende svar. Her om dagen spurte lillesøs meg om xxx og om mine søsken. Hun er jo 13 år gammel og jeg synes hun fortjener ærlige svar, noe jeg fremdeles er såret over å aldri ha fått. Jeg ga henne ærlige svar på alt hun spurte om. Var det feil av meg? Jeg ser for meg at mamma kommer til å bli sint for at jeg forteller henne ting som har blitt holdt skjult for henne.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Ikke fortsett den løgnhistorien din mor driver med! Hun har tydeligvis store problemer, derfor er det ditt ansvar å gi så sanne og klare svar du bare kan. Hysj, hysj og uklarhet i familieforhold, kan gi barn angst. Vær åpen og ærlig!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Ja, det føles riktig å være åpen og ærlig. Er vel derfor jeg aldri legger skjul på noe. Det som er dumt, jeg føler det som jeg har gått bak ryggen på mamma. h.i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå