Gå til innhold

Verdens mest talentløse mamma.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk på en smell ikveld gitt.. Klarer ikke få 3 åringen til å legge seg. Han gir seg aldri. Tilslutt rant det over for meg,tårene sprutet. Måtte gjemme meg på badet til jeg fikk roet meg litt. Har en veldig slitsom jobb i helsevesenet,å en unge som aldri har sovet ei hel natt. Kan noen være så snill å si det blir lettere når de blir eldre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir lettere når han blir større!

Skrevet

Hvorfor sover han ikke hele natten? "belønner" du ham på noen måte når han våkner om natten? Dvs gir vann eller annet?

Skrevet

Sønnen vår begynte ikke å sove hele natten før han var 3,5 år. Trodde aldri det skulle ta slutt !! Hender fortsatt innimellom at han våkner, men ikke ofte!

Det går over!!

Men er veldig viktig med faste rutiner rundt leggetiden da. Og gi minst mulig service når han våkner på natta...

Lykke til! Vet hvordan du har det! :-)

Skrevet

Jeg vet ikke.. Han vil ligge og kose inntil meg sier han. Ble bortskjemt fra dag 1. Han er mitt første barn og jeg har gjort en stor tabbe der. Må inn å roe han 4-5 ganger hver natt. Slitsomt..

Skrevet

Når man har unger som ikke sover på natta mener jeg at de skal utredes av lege for å utelukke en evt. fysisk årsak til at de ikke sover. Er det ikke noen fysisk årsak vil du sannsynligvis få resept på Vallergan el. som gjør at barnet ditt får brutt uvanen. Du kan velge å høre på alle idiotiske råd om rutiner på kveldene, ingen service på natta osv. til du klikker, eller du kan be om hjelp av en lege før det går altfor langt. Legen min skriver ut sovemedisin til oss. Han forsto alvoret etter at jeg har fikk psoriasisutbrudd (Har ikke hatt det siden jeg var barn, kommer ved store psykiske/ fysiske belastninger) Det var helt jævlig her hjemme det året dette sto på. Han sa det var bedre å gi en liten dose med Vallergan enn at familien gikk i oppløsning. Ingen som ikke har vær vært i din situasjon kan uttale seg om hvor ille dette er. Folk får bare dømme oss som de vil for at vi gir sovemedisin, men ungen er utredet for det meste uten funn. Og alle idiotiske råd om ditten og datten....Kunne kverka helsesøstra! Nei, takke meg til noe som fungerer! :) Skulle gitt det fra dag 1 :)

Skrevet

Har lyst til å prøve vallergan,gutten er frisk som en fisk. Eneste problemet er at legen vår er imot det. Han er min arb.kollega og venn av fam. Legen på helsestasjon syns også det var unødvendig. Tror ikke de vet åssen det er å ikke sove mer enn to og to timer hver eneste natt dag ut og dag inn. Er godt å høre om flere som har hatt det slik. Letter litt på selvbebreidelsen.

Skrevet

Da hadde jeg argumentert og krangla mye mer med legen! 2ml Vallergan i en liten måned er ikke farlig! Tidligere ble dette brukt som allergimedisin og unger gikk på dette i flere år i strekk! Legen min har 5 unger så han greier å se ting i perspektiv, og at dette ikke er bra for noen. Ser ut til at din pjokk kanskje trenger dette i en liten periode til han har fått vent seg av med en uvane. Du får bestille time og forklare hvor ille det er. Er ikke noe "farlig" med Vallergan. Alle reflekser fungerer som normalt selv om man tar dette. Prinsipper meg i r... Har han noen annen grunn til å ikke gi deg dette enn at han er i mot det?!

Skrevet

Jeg prøvde å hinte om det her omdagen,jobber sammen,så vi omgås hele tiden. Han sa det var forferdelig at noen foreldre dopet barna sine med disse medisinene. Da fikk jeg dårlig samvittighet som tenkte på det..

Skrevet

Du kan spørre ham om hvem det er forferdelig for? Ungen som våkner uthvilt om morran? Foreldrene- som gjerne har andre søsken å konsentrere seg om også? Foreldrene får sovet om natta og slipper å ødelegge hele lørdagen med soving på skfit for å hente seg inn igjen. Noe som går utover lørdagen til større søsken... Når ungen ikke sover om natta vil han etterhvert bli både sur, vrang, reagere med raserianfall, sovne i lekekassa på barnehagen, ikke kunne være ute med de andre barna i barnehagen fordi han må sove istedenfor osv. Hvorfor er det så forferdelig? Ser ikke at det er noe som helst synd på sønnen min. Han våkner kl. 7 om morran uten hangover og er i hundre hele dagen, unntatt den timen han dupper. Større søsken her i huset har vært nødt til å slutte på fritidsaktiviteter rett og slett fordi vi ikke greide å følge opp. En av oss sov stadig på ettermiddagen (Den som var våken om natta) og greide ikke tanken på å kjøre rundt på fritidsaktiviteter. Når foreldre får slike reaksjoner som det du har- og vi har hatt, med plutselig gråt (fullstendig utkjørt, ingen tålmodighet, null overskudd, ingen konsentrasjon, ingen evne til å resonere, greier ikke å følge en samtale for du har glemt hva personen begynte med osv.) Da må man senke ambisjonsnivået litt, og for vår del innebar det å slutte med fritidsaktiviteter en sesong. Syns legen din er veldig lite forståelsesfull, bedrevitende- rett og slett arrogant! Han kan prøve selv en måned å se om han hadde gitt det til sine egne barn.

Skrevet

Jeg er helt enig! Er nok bare for nedbrudt til å slå i bordet til han. Skal jobbe sammen torsdag,da skal jeg forklare åssen alt er. Jeg er nok litt for "flink" til å holde fasaden. Føler meg rettere i ryggen allerede,hehe. Tusen takk for råd og støtte, det betyr mye!

Skrevet

Når det gjelder Vallergan; Vi prøvde også dette på gutten vår i en av de verste periodene.

Det er langt ifra alle dette funker på!! Noen blir hyperaktive, og det ble gutten vår! Hjalp ikke på søvnen på natten i det hele tatt!

Men han endret adferd på dagen. Han ble faktisk sløv og apatisk.......

Vi valgte derfor å droppe det. Vi har ellers prøvd alt som er å prøve, og har fått testet han hos lege etc. Ingenting galt med han ifølge dem....

Derfor måtte man endre litt på rutiner osv.

Hilsen anonym 21:26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...