*falafel* Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Har en liten på 7 mnd. Slet veldig med amminga i begynnelsen pga lav fødselsvekt, men bet tennene sammen, ga tillegg og fikk etterhvert opp produksjonen. De siste 2-3 ukene har mini sluttet å spise om natta helt av seg selv, sover fra 8-9 om kvelden til ca halv 7 om morgenen. Ammer i senga før vi står opp. Har pumpet på kvelden etter leggetid for å prøve å beholde litt produksjon, men nå er det tomt i den ene puppen og bare små mengder i den andre. Tidligere fikk jeg lett 150 ml ut av den ene og ca 100 fra den andre. Mens siste uken må jeg virkelig slite for å få ut 50 ml.... Det virker ikke som om mini er klar for å slutte med pupp heller, gir så ofte jeg kan i løpet av dagen(5-6 gang ca), i tillegg til all den andre maten pluss at vann på flaske er veldig populært. Jeg hadde håpet jeg skulle klare å amme til barnehagestart rundt året eller hvertfall til det ikke er av interesse hos mini. Men akkurat nå ser det ganske mørkt ut Har slitt så vanvittig hardt for å få til ammingen, HS dømte meg nord og ned og mente jeg var sprø som holdt på så innbitt de første månedene. Hva gjør jeg nå?
Figa Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Han er jo syv måneder, så om du mister litt melk er det jo ikke krise. Synes det er rart du mister melk, for kroppen instiller seg jo etter hvor mye man ammer. Jo mer man ammer, jo mer melk får man. Passer du på å spise ordentlig?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Slutt å stress med pumpingen, den viser ikke hvor mye du har. Om du ammer 5-6 ganger for dagen så har du nok godt med melk enda. Som du sier, småen har sluttet å spise på natten, og da vil jo selvfølgelig produksjonen gå ned siden etterspørselen er mindre. Du klarer nok helt fint å amme en god stund til skal du se. Bare husk at pumping ikke er en indikasjon på hvor mye melk du har! Stress kan gjøre at man ikke får igang utdrivningsrefleksen skikkelig. Slapp av, og stol på at du har nok melk:)
*falafel* Skrevet 6. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2010 Vet jo at pumpingen ikke viser klart hvor mye melk som er. Spesielt det at jeg pumper på kveldstid(produksjonen er lavere/melka er tyngre å få ut). Har en ganske hektisk hverdag og sliter med å få i meg nok mat og det er ikke snakk om noe avslapping heller. Så egentlig ser jeg jo hvor problemet ligger. Men ikke alltid så lett å gjøre noe med det. Mistet jo melka i den ene puppen fordi mini nektet å spise mer på den. Svært dårlig utdrivningsrefleks. Og hvis det går for treigt i den andre protesterer han høylytt. Men likevel, pupp og mamma er best hvis han er trøtt, sliten eller bare kosesyk
2 små og en undulat Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Jeg slet endel med å holde oppe produksjonen, og fant ut etterhvert at melkeproduksjonen økte da jeg drakk Munkholm. Kanskje en ide å prøve ut?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Å herregud, så dum du er Figa! Nei, det er jo uhørt at noen skal slite med melken..visste ikke at det gikk an du da? Du svarer like uvitende og jævlig som vanlig ser jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Enig med deg, Figa tror hun har svaret på alt. Selv mistet jeg brått melka da jeg fikk tilbake mensen. Men da spiste jeg kanskje ikke nok, eller jeg ammet ikke som før?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Hehe, flere som legger merke til lille allvitende Figa, som ikke vet så mye, noe hun kanskje vil innse med litt flere år på baken;) Jeg syns bare det er underholdende.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Jeg er egentlig veldig imot å henge ut nick, men med den svære kjeften må man bare få høre det innimellom. Snakker om å ha svart-hvit-tankegang!
meg & to små vampyrer Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 Hei:) Min lille jente er nå 8 måneder og det føles som det er lite melk hos meg også, men jeg ser jo at det kommer nok ut og at hun legger på seg. Den sprengte pupper-følelsen gir seg heldigvis etter hvert, kan det være litt derfor det føles som du mister melka? Ellers som de andre sier; drikk nok, spis nok, sov nok. Og pumping indikerte aldri for meg hvor mye melk jeg har hatt. Jeg får ikke pumpa ut mer enn 30 ml jeg som regel, men har hatt barn som legger på seg i rasende tempo av bare melka lenge uansett:)
Tigerpote Skrevet 6. april 2010 #12 Skrevet 6. april 2010 Så modige dere er som henger ut noen som anonyme da. Eller kanskje dere er samme person? Jeg synes ikke svaret Figa gav var noe rart, hun lurte jo på om det var en årsak, og det var det jo i følge hi. Jeg tenker også at du kanskje mister melka fordi du ikke spiser/sover nok. Jeg hadde masse stress her, og da fikk jeg brått lite melk! Men det kom seg igjen da jeg fikk stresset ned.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Og du er sååå tøff som signerer med nick altså:-) Det er vel heller at Figa alltid svarer i en nedsettende tone, noe som antakeligvis kommer av uvitenhet. Og alder. Jeg har bare svart 22.50 i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå