Gå til innhold

For et rot... omplassering av hund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hund som har hatt en hundepasser. Hun elsker hunden og har lånt henne masse. Vi har innsett at hunden burde fått mer enn den får hos oss, så vi lurte på om hun ville overta hunden nettopp fordi de er så glade i hverandre. Hun ble sjeleglad og hentet hunden før påske. Så reiste hun bort og foreldrene hennes skulle ha hunden noen dager. De ringer i går og vi får vite at hunden er veldig syk. Jeg henter henne og tar henne med til vet, hun var elendig og vi lurte på om hun skulle overleve natten. Fikk medisin og drypp og det ble bestemt at hun skulle opereres for akutt livmorbetennelse i dag (fjerne livmora). Nå er jo hun som har overtatt hunden på andre siden av jorden og vi vil ikke ødelegge ferien hennes så hun vet ikke noe. Det kommer en regning på 6-10 000 kroner på dette så jeg er spent på hva utfallet blir. Vi er jo veldig glad i hunden så det var uaktuelt å avlive henne bare pga noen penger, men kjipt å betale den for andre... vet ikke hvor jeg vil, men er litt spent på om hunden blir frisk, hva som kommer til å skje etter dette. Og typisk så ordnet vi ikke med forsikring når vi byttet selskap nå... ris til egen bak ja!!

Det viktigste uansett er å få dyret friskt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

siden hun er så glad i hunden, så vil det nok gå i orden for henne at det blir en regning på dette, om det blir for mye for henne å betale, så kan dere vel dele regninga i to? Synes det er bra dere ikke bare avlivet hunden :-)

Skrevet

Vi vil selvfølgelig være med å dele, vi er jo glad i hunden vi også. Men vi vet at hun har masse tid hver dag til trim og turer noe som kan være vanskelig med to små og jobb. Hun ligger under kniven nå, så håper bare på det beste!

Skrevet

da går det i orden vet du :-)

sender masse ønsker om at alt går bra!

hilsen dyreelsker med 2 hunder (har ingen anelse hvordan man får tid til alt når barnet kommer, men vil nok få det til)

Skrevet

Jeg synes det er rett og rimelig at dere denne gangen deler denne utgiften likt mellom dere.

Dere ga henne en hund hun satte godt pris på, samtidig gjorde jo hun dere en "tjeneste" ved å gi den et bedre hjem.

Men selvsagt gjøre henne klar over at hunden nå er hennes hund, og at uforutsette utgifter som kommer senere må hun dekke selv. I tillegg kan dere jo anbefale en forsikring- Agria eller Gjensidige f.eks.

Skrevet

Hvis dere har tatt med hunden til dyrlegen uten å avklare det med eieren er det nok dere som er ansvarlige for regningen. Det er ikke sikkert eieren synes hun har råd til å betale så mye for behandlingen av en hund. Hva sier foreldrene om dette da? Det var vel de som hadde ansvaret nå?

Skrevet

Om hun ikke vil betale regningen så var det ikke et alternativ for oss å bare la hunden dø. Foreldrene virket interessert i å hjelpe til så da satser vi på det. Operasjonen var vellykket, hunden er meget groggy i dag og prisen ble "ikke mer" enn 5900. Nå har jo ikke hun hatt hunden lengre enn 1,5 uke så vi er nok delaktig i dette ja.

Skrevet

Så bra det gikk godt med hunden! tengte en del på det der etter at jeg la meg i går :-)

Skrevet

er ikke hunden forsikret??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...