Gå til innhold

En fortvila situasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre en ganske lang historie kort: Jeg er gravid og kommer kanskje til å ta abort.

Jeg lurer på om det er noen av dere som vet om man kan foreta en "kjemisk" abort om man er kun 4 uker på vei? Altså at jeg kan ta medikament eller noe, og slippe utskraping?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet er det vanlig hvis du er kommet bare noen få uker på vei.

Skrevet

Jada, man utfører 2 forskjellige typer altettersom hvor langt du er på vei. Når du er kort på vei er det medisinsk abort det heter. Du får noen piller som du tar på sykehuset, så skal det komme ut i løpet av noen timer (et par dager?)

Utskraping er hvis du er 9-10 uker på vei eller alt ikke kom ut av en eller annen grunn (skjeldent)

Skrevet

Da må du vente litt.. For det må være påvist hjerteaktivitet, før de sitter i gang en abort.

Jeg hadde gått til fastlegen NU, fått henvising til sykehuset, og bestilt meg en time nå. Så går det jo alltid litt tid før man kommer til, og da forhåpentligvis er du kommet langt nok!

Skrevet

Jeg oppdaget at jeg var gravid i sommer og pga dårlige omstendiheter vurderte vi abort....

Jeg var 6 uker på vei og fikk beskjed om at jeg kunne ta slik medisinsk abort. Da skulle jeg ta noen piller OG måtte da ev. møte opp på sykehuset dagen etter for en utskraping. Så jeg tror nok ikke du slipper unna det nei..

Nå endte dette med at jeg mistet av meg selv så jeg slapp heldigvis å ta det valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...