ღhælgelainnღ Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Nå har jenta vår hatt molusker siden nyttårstider og fortsatt ser det like ille ut. Det klør heldigvis ikke like mye hver dag, men det ser ille ut. Har vært hos legen med henne to ganger, men får bare beskjed om å ta tida til hjelp og holde det litt luftig der nede. Hun har det stort sett bare på innsiden av begge lårene. Det er sånne vorter, noen henger sammen i "klaser", mens andre sitter spredt rundt omkring. I tillegg har hun en del røde flekker som hun sier svir litt. Smører henne med intim stellekrem samt hvitvask når det klør som verst. Stakkars, syns så synd på henne og hadde håpet at det ville forsvinne snart. Flere her inne som har barn som sliter med det samme?
Gjest Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Har en liten herremann som sliter med det samme ja. Hans er spredd over hele kroppen, men har kun en her og en der. Første omgangen vi hadde med disse varte i 6-7mnd. Det var et rent klømareritt...og tilslutt fikk jeg nok. Gjorde da som legen anbefalte, fjernet de og smørte med jojoba olje. Nå har han ikke så mange av gangen og jeg er flinkere til å fjerne de som klør mest!
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Molusker er noe dritt som varer lenge. Problemet hos dere er også at det er hud mot hud så det smitter jo friske områder. Det jeg til slutt gjorde på ungene her var å klemme ut de største og sette på et tett plaster. Da døde de små ut ganske raskt. Det gjorde nok vondt akkurat når jeg klemte, men heller det enn mnd med kløing og irritasjon samt infeksjoner og arr hvis man er uheldig.
ღhælgelainnღ Skrevet 6. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2010 Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal håndtere det. Hvilke vorter kan jeg klemme på i såfall, de med sånn hvitt i midten? Hun er ikke særlig happy for at jeg skal klemme, for hun skjønner at det vil gjøre vondt. Hun har noen spredte vorter nedover lårene også og en til to på magen. Er sikkert hun som har klødd seg og dratt med smitte til flere steder.
Gjest Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Da er det bare å smøre seg med tålmodighet. beskjeden jeg fikk var å belage meg på ca 1-1 1/2 år før de var borte. Min fikk de før påska i fjor og først nå begynner de å gå bort.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Jeg har ikke barn som sliter med det, men meg selv! Har de på ryggen, er heldigvis ikke så ille nå som når jeg fikk de da.. Men det er jo 2.5 ÅR siden!! Lurer på når de forsvinner helt jeg.. Kommer en og annen sånn innimellom..
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Ja de med hvitt i midten. Du kan jo prøve med sånn hvitt plaster først da som er helt tett, sånn tape om du skjønner hva jeg mener.
Bettybu Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Mener å ha lest at det kan hjelpe med kalsium el kalium? Er det ikkje noe som heter Calsigran eller i den dur?? Kanskje verdt å prøve?? Ikke nok å drikke melk..Vet jeg tok vare på den notisen det sto på, ..men akkurat nå var den ikke der jeg trodde...
Gjest Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Og de kan fjernes av lege, men de bør ikke fjærnes før etter 7-8 mnd, slik at kroppen har dannet antistoffer og du da ikke får flere...
Kamomille Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 Alle mine 3 har hatt. Hos eldstemann varte de i ca 6 mnd. han hadde ikke så veldig mange, og de var begrenset til armene. Mellomste hadde amnge på magen og under armene. Disse var veldig plagsomme og store. Vi fjernet de verste hos hudlege forde de satt akkurat rundt bleiestrikken, men først etter ca 7 mnd slik at kroppen hadde danent antistoffer. Minste hadde MANGE, men de plaget henne ikke så veldig. Forsvant av seg selv etter ca 8-9 mnd. Det finnes ingen direkte behandling mot mollusker. Du kan fjerne de, men de dannes jo av virus i kroppen, så de kommer gjerne tilbake. Det er nok bare å smøre seg med tålmodighet. Hvis de er veldig plagsomme, ville jeg vurdert å få de fjernet - helst hos lege/hudlege slik at du ikke risikerer å eslv lage stygge arr i huden hennes. Området med Molluskene bedøves ned med Emla krem, og legen skraper de bort:)
Gjest mphs Skrevet 7. april 2010 #11 Skrevet 7. april 2010 Her hadde eldste det under den ene armen og langs stiden + noen spredte. Hun hadde de i over 2 år. Yngste fikk dette i bleiemorådet og hadde det i ca. 1,5 år. De varer lenge.
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 7. april 2010 #12 Skrevet 7. april 2010 Eldstegutten hadde mange molusker, han hadde de over ett år. På slutten av molusk-perioden,kom jeg over et tips om å smøre på tea-trea oil på moluskene. Jeg kjøpte en sånn stick på body-shop, og jammen meg tørket de ikke ut mye fortere enn de gjorde før. Har hørt om noen som har brukt sånn "spray-plaster" for at de ikke skal spre seg, vet ikke om det virker, men kanskje verdt et forsøk? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå