Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Ble litt paff her, for en kompis av oss snakket om å vrake bilen sin ganske snart og få vrakpant på 1500,- for den. Han skulle egentlig ha gjort det en stund nå, men han sa han ikke hadde fått surret seg til det. Vi tekstet litt frem og tilbake og etterhvert sa jeg at vi kunne betale 1500,- for den og hente den hos han siden vi godt kunne tenkt oss noen deler fra den til vår bil. Da sa han at det jo var en dårlig deal for han...? Skjønte ikke helt den, men han er litt av en raring, så jeg forstår det sånn at han sikkert mener at vi skal kjøpe delene vi trenger først, så han kan tjene penger på det for så senere å vrake den. Men hvis han alikevel skal vrake den snart så tjener han alikevel ikke noe mer enn 1.500,-, tenker jeg da. Bare et lite hjertesukk, for jeg ble litt paff. det er ingen big deal, men synes vel kanskje det er en litt rar holdning fra en god kompis eller.... Kan si at vi ikke MÅ ha de delene og kommer heller ikke til å kjøpe de av han nå. det er ting som kan vente og som vi sikkert får for 1.500,- andre steder. Vi anså det bare som vinn-vinn at han ble kvitt bilen og samboeren min kunne ha en bil og mekke og skru litt på. Hva synes dere? Og før noen hugger hodet av meg, jeg VET at han står fullt og helt på sitt rette her. Bare synes det var en litt rar respons...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Litt gjerrigknark.. Sånt gjør man ikke mot venner.
Gjest Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Da hadde jeg syns han var en gnien tulling, og hadde av prinsipp aldri gjort noe som han kunne tjene økonomisk på.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Han tenker vel at dere tar de delene dere skal ha, for deretter å kjøre bilen på skroten og få igjen de 1500 kr dere betalte... sikkert ikke vanskligere enn som så
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 What?? Han er sikkert redd dere skal shine den opp og råne rundt i den etterpå, så han må kjøpe den tilbake! Ja, seriøst!
Gjest Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Hva så om de hadde gjort det? Han taper jo ikke noe uansett, og de er venner..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Begge er vel like "griske" her. Han som eier bilen kan plukke ut delene og selge til dere og deretter levere bilen til vrak for 1500,- eller dere kan kjøpe bilen, plukke ut delene og levere den til vrak for 1500,-. Jeg ville foreslå at dere tilbyr å betale litt for delene. Da blir det en vinn, vinn situasjon. Dere får billige deler og han får litt mer enn vrakpanten.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Jammen 20:48, hvordan blir det en dårlig deal for HAN?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Hvorfor han ser på det som en dårlig deal vet vel ikke jeg . Men hun skrev at han var en raring da, sikkert derfor:)) Herregud så mye rart ass, åååårkæææær ikke ))
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Om han hadde tengt slik før, så hadde han solgt den på finn.no som delbil, tjent bra nok på den der, så ja! han er en gjerigknark av en raring!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 Hvorfor skal dere få gratis bildeler? Synes han gjør helt rett i å selge de brukbare delene til dere,for så å vrake bilen selv. Det er vel ikke han som er grisk i dette tilfellet - heller dere som prøver å "lure" til dere gratise deler. Hadde dere vært noe til venner hadde dere tilbudt han penger for de delene dere trenger!!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #12 Skrevet 6. april 2010 Synes det er en rar holdning fra en god kompis (som du så fint sier det) å skulle ha bildeler gratis fra han... vinn-vinn er tydeligvis i dine øyne at dere får kostnadsfrie bildeler og han får penger tilsvarende vrakpanten..jaja -MYE VIL HA MER!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Og han kommer også til å kunne få igjen halve årsavgiften om han leverer den inn, så ja, dette taper han endel penger på. Synes det er smålig av folk å snylte på andre fordi det er venner. Skal man liksom tillate alt fordi man ikke skal bli uvenner da?
Gjest Skrevet 6. april 2010 #14 Skrevet 6. april 2010 He he he ... Og han var tydeligvis ikke eneste raringen .... Fantes nok av dem her inne også gitt... Synes også det er en vinn - vinn - situasjon... Håper han suller så lenge at han må betale årsavgift for 2010 :D
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #15 Skrevet 6. april 2010 HI her.... Nå ble jeg jammen overrasket over hvor mange svar jeg fikk! Og jeg ser at folk i hovedsak er enig med oss og det er jeg glad for, for vi var litt i stuss her. For å svare noen av dere: Det med årsavgiften visste jeg ikke og han har ikke nevnt noe om det. Dette er en bil som ikke går, så jeg vet ikke om han har betalt årsavgift på den heller, jeg. Det at han kan selge den som delbil har han snakket om, men han fant ut at han ikke gadd å styre med det. Han er veldig sær på penger, så det er bare å la det ligge. Jeg skjønner -utifra hvor godt jeg kjenner han- at han sikkert vil bli snurt hvis min samboer "shiner" den opp eller selger deler, men dette er jo uansett noe han har avskrevet som en ting han ikke gidder å gjøre, så derfor føler jeg vel at det blir litt som å avlive hunden din i stedet for å omplassere den fordi du ikke vil at noen andre skal ha den...? Vi føler oss bare litt misforstått, for det var jo ingen baktanker eller skumle planer. Vi tenkte bare at om han fikk 1500,- av oss og SLAPP å levere bilen som han synes var så pes ville være det samme som å få 1500,- for å vrake den. Vi tenkte ikke lengre... Som sagt, en herlig venn på mange måter, men han har noen særheter, ja!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #16 Skrevet 6. april 2010 Glemte å minne den ene svareren som nevnte dette med å kjøpe delene av han at jeg skrev om dette i hovedinnlegget. At dette ikke er deler vi må ha med en gang og som vi sikkert kan skaffe på annen måte når vi trenger det. Med andre ord dette er "kosmetiske" deler som ikke er noe "must", men som hadde vært kjekt å ha. HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #17 Skrevet 6. april 2010 Det med å avlive hunden for at ingen andre skal ha den høres veldig riktig ut, ja. Bare å la det ligge og se om han ikke kommer med halen mellom bena fordi han ikke gidder å kjøre den til skrotingen ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #18 Skrevet 6. april 2010 Så kan du nevne til han at om han vraker den kan han riskikere og måtte vente 3 uker +- for og få pengene... selger han den til dere får han jo pengene med en gang..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #19 Skrevet 6. april 2010 Jeg forstår det litt, dersom dere kjøper bilen for 1500, bruker de delene dere trenger, for så å levere bilen inn selv til vraking (og får vrakpanten på 1500 kr), at han kompisen oppfatter dette som en gunstig deal for dere - og ikke like gunstig for han. Men på den annen side, han får jo bare de 1500 han uansett om dere kjøper bilen eller om han leverer inn til vraking. Så han taper jo ikke noe på det, sånn sett. Jeg tenker han kunne gitt dere de delene gratis ja, siden han uansett ikke hadde tenkt å selge deler fra bilen før vraking.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #20 Skrevet 7. april 2010 Jeg sa det bare som det var til han, jeg. At vi bare tenkte at det uansett ikke ville bli noe anderledes for han, men at jeg skjønte han kanskje oppfattet det anderledes og at vi på ingen måte prøvde å utnytte han. Han svarte bare "okei, hva skal dere til helgen da?" Hehe, jeg må le litt altså. Han er som sagt en raring... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå